הכל על פיקוח בניה מא׳ ועד ת׳

A problem was detected in the following Form. Submitting it could result in errors. Please contact the site administrator.
תוכן עניינים

פיקוח בניה הוא אחד מהדברים החשובים והמרכזיים לשמירה על רמת יעילות גבוהה ובטיחות מקסימלית באתר הבניה. רישום כל הביצועים מגן על המפקח מפני טיעונים עתידיים אפשריים, ללא תיעוד מסודר, לא ניתן יהיה לברר אודות נושאים שסוכמו בעת הביקור באתר או בישיבות, ועל כן יש לתעד את כל ההחלטות המתקבלות בדוחות יומיים ופרוטוקולים של פגישות. 

 

מה הצורך בפיקוח בניה?

אתם וודאי תוהים מה הצורך בפיקוח בניה, ובמה הוא עשוי לתרום לפרויקט. על מנת לענות על השאלה הזו, ראשית יש להבין מהם תפקידיו של מפקח הבניה. מפקח בניה הוא הדמות הסמכותית באתר שמייצגת את האינטרס שלכם בלבד, ועל כן הוא לא יתפשר על טיב העבודה ואיכותה, על איכות חומרי הגלם, על בנייה לפי התקנים הנדרשים ועוד. מפקח הבניה עובר על כל פרטי התוכנית האדריכלית ומסוגל מתוקף מקצועיותו לפקח על כל שלבי העבודה בכל תחום פעילות שנדרש במסגרת הפרויקט, לרבות הפן הביורוקרטי, התפעולי, הביצועי, הלוגיסטי, העיצובי וכו'.

 

פיגומים לצורך ביצוע עבודות 

אחד הדברים החשובים שיש לשים לב אליו בעת פיקוח הבניה הוא סוג הפיגומים המשמשים את העובדים.
פיגום הוא מבנה ארעי, המשמש לתמיכת בני אדם וציוד כדי לבנות או לשפץ מבנים גדולים יותר.
התקנת הפיגומים והשימוש בהם בצורה מבוקרת ונכונה מונעת סכנות בטיחות פוטנציאליות ומונעות סיכון חיי אדם. כאשר אתם נתקלים בחברה שמפרסמת פיגום אלומיניום למכירה יש לבדוק את התקן של הפיגום, ואת רמת הבטיחות של הפיגום. קיימות חברות רבות בשוק המתמחות במתן שירות השכרה, מכירה שינוע והרכבת פיגומים לחברות בנייה, קבלנים, עסקים, חברות ולקוחות פרטיים.

למה חשוב לשים לב?

חברות רבות מפרסמות פיגום אלומיניום למכירה, בעת בחירת הפיגום יש לשים לב למספר דגשים חשובים:

 

  1. רוחב הפיגומים – ככל שהפיגום רחב יותר, כך הוא מאפשר לכמות גדולה יותר של אנשי מקצוע לעבוד עליו במקביל. לפני שאתם בוחרים את הפיגום שלכם, חשוב להתאים את רוחבו לאופי העבודה.

 

  1. אפשרות ניוד הפיגומים- ישנם פיגומים ניידים שניתן להעביר ממקום למקום ללא צורך בשירותי פירוק והרכבה, ולעומתם, ישנם פיגומים קבועים שלא ניתן להעביר אותם ממקום למקום ללא שירות זה.

 

  1. גובה הפיגומים – נקודה נוספת שיש להביא בחשבון לפני שבוחרים פיגום לעבודות גובה היא גובה הפיגומים. ככל שתבחרו פיגום גבוה יותר, כך המחיר שתידרשו לשלם עליו יהיה גבוה יותר. 

 

ישנן חברות רבות שמפרסמות פיגום אלומיניום למכירה של חברות מוכרות אך מדובר בחיקויים בעלי איכות ירודה או שאינם עומדים בתקן. 

לסיכום 

לפיקוח בניה יש תכלית מרכזית וחשובה ביותר, של וידוא התאמה בביצוע, לכלל התוכניות ואישורי הבניה.

בישראל יש תקינה מאוד קפדנית במיוחד בתחום פיגומים שהם דבר בלתי נפרד מתהליך בניה ומשמשים את כלל אנשי הצוות הלוקחים חלק בפרויקט. יש לבדוק כל פיגום אלומיניום למכירה- האם הוא עומד בתקן, בדיקה זו יכולה להציל חיים. 

ישראל גרוסמן
ישראל גרוסמן

מהנדס בניין עם ניסיון של יותר מ-20 שנה בענף הבנייה. הוא בעל תואר ראשון בהנדסה אזרחית ותואר שני בניהול פרויקטים. ישראל עבד על מגוון פרויקטים ברחבי הארץ, כולל בניית בניינים, כבישים וגשרים.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
A problem was detected in the following Form. Submitting it could result in errors. Please contact the site administrator.