ביטוח דירה השוואת מחירים נכונה:

A problem was detected in the following Form. Submitting it could result in errors. Please contact the site administrator.
תוכן עניינים

אין ספק שאתם רוצים להשוות מחירים בכל מוצר או שירות שאתם מתכוונים לרכוש. אף אחד לא רוצה לשלם יותר מדי על מוצר. אתם, כמו כולם, לא רוצים להרגיש שעבדו עליכם. הצדק איתכם, אבל האם הידע הנכון להשוואת המחירים גם איתכם? כשמחפשים לקנות ביטוח דירה השוואת מחירים בלבד לא תמיד רלוונטית.

מוצרי ביטוח הם אולי המוצרים בהם הדבר החשוב ביותר זה השורות הקטנות. עולם הביטוח ממש המציא את השורות הקטנות, ולכן כאשר אתם משווים מחירים, אתם צריכים לחשוב יותר על השוואת מוצרים. מוצרי הביטוח שונים זה מזה, ואפילו כאשר לכמה וכמה מוצרים יש את הכותרת "ביטוח דירה", הרי שהכיסוי שלהם לא זהה, ולעיתים אפילו שונה בצורה קיצונית.

איך מבצעים השוואת ביטוחי דירה?

כמו בכל מוצר או שירות, כדי להשוות בצורה נבונה יש להבין את הקריטריונים אשר משפיעים על המוצר. אם בחלב תבדקו את אחוזי השומן ותאריך התפוגה, ובמקרים מסוימים האם הקרטון נפוח ומתוח, הרי שבביטוח הדירה שלכם זה קצת יותר מורכב, וקצת יותר חשוב.

הנה כמה מהקריטריונים העיקריים שיש לשים עליהם את הדעת כאשר מתחילים לחקור את עולם ביטוחי הדירות בישראל:

  • ביטול השתתפות עצמית – תרשו לנו לפתוח באחד מהאספקטים המשפיעים ביותר על ביטוחי הדירות, בארץ כמו בכל העולם. השתתפות עצמית היא פעמים רבות נטל של ממש. עד כדי כך משפיע סעיף ההשתתפות העצמית, בטח שבביטוח דירה (או בביטוח רכב), עד כי במקרים רבים בוחרים המבוטחים להימנע ולא להפעיל את הפוליסה במקרים בהם מגיע להם כיסוי, פשוט כי זה לא משתלם, כי הפרמיה שלהם תעלה מהאירוע ואילך, והם גם ככה יצטרכו לשלם השתתפות עצמית. נזקים בדירה יכולים להיות יקרים מאוד. נזקי מים, נזקי צנרת והצפות, אפילו שריפה, כל אלו יכולים לעלות עשרות ולפעמים מאות אלפי שקלים. בידקו איפה עומד רף ההשתתפות העצמית בביטוחי הדירוה שאתם משווים. רף מינימלי של 10,000 שקלים צריך להניח את הדעת.
  • כיסוי מלא או חלקי – תבינו היטב מה מכוסה בביטוח. מה במבנה, מה בתשתיות, ומה בתכולת הדירה. לא כל ביטוח מבטח את כל הדירה, ויש כאלו שרק עומדים במינימום הנדרש כדי להוות ביטוח חוקי לפי הדרישות בישראל, וכדי להתקבל בתור ביטוח הנדרש על ידי הבנקים במקרה של הלוואת משכנתא. אתם רוצים, כמובן, לקבל את הביטוח המקיף ביותר והרחב ביותר הכולל את כל הריהוט שלכם, בלי יוצאים מן הכלל.
  • כיסוי משכנתא – כבר הזכרנו את המילה הזו, משכנתא, והיא הרי הבסיס לרכישת מרבית הדירות בישראל. כמעט אין תושב ישראלי שרוכש דירה או בית בארץ בלי לקחת משכנתא. אחת מהדרישות הרבות של הבנקים בישראל היא הדרישה לכיסוי משכנתא מלא, לא בשבילכם – בשבילם, כדי שהבנק לא יפסיד. בחיפוש ביטוח דירה השוואת מחירים צריכה לקחת בחשבון את ההתאמה לדרישות הבנק, כי אחרת תתבקשו להחליף ביטוח, וזו עלולה להיות בעיה.
ישראל גרוסמן
ישראל גרוסמן

מהנדס בניין עם ניסיון של יותר מ-20 שנה בענף הבנייה. הוא בעל תואר ראשון בהנדסה אזרחית ותואר שני בניהול פרויקטים. ישראל עבד על מגוון פרויקטים ברחבי הארץ, כולל בניית בניינים, כבישים וגשרים.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
A problem was detected in the following Form. Submitting it could result in errors. Please contact the site administrator.