מעבדת כיולים – מה עושים שם וכיצד היא יכולה לעזור לנו?

A problem was detected in the following Form. Submitting it could result in errors. Please contact the site administrator.
תוכן עניינים

לא מעט חברות, מעבדות, בעלי עסקים ובעלי מקצוע במגוון תחומים, נדרשים להשתמש במכשירי מדידה מסוגים שונים. מכשירים אלו מספקים להם נתונים מדויקים שיכולים לשרת אותם בתהליך העבודה שלהם.

מדובר על מכשירי מדידה כגון משקלים, מאזניים, פיפטורים, מתקני חימום, מתקני ערבול ועוד שורה ארוכה של מתקנים, ניידים ונייחים, מתקנים שחלקם מיועדים לשימוש בעת תהליכי פיתוח וייצור ואחרים מיועדים לשימוש לצורך השלב הסופי והאחרון בתהליך, דוגמא, מכשירי מדידה לקביעת תמחור של מוצר או לקבלת נתונים להמשך הטיפול. לדוגמא, משקל או מכשיר חימום שקובע את חום הגוף.

מה שמאפשר למכשירים האלה לעבוד בצורה תקינה, סדירה ואמינה, היא מעבדת כיולים. למעבדה זו פונים, לעיתים, עוד לפני שמקבלים את המוצר, על מנת שהמעבדה תכייל אותו בשביל שיהיה ניתן להשתמש בו, ולא פעם פונים למעבדה גם בשלבים מתקדמים יותר, אם המכשיר איננו מכויל בצורה מדויקת.

אם מכשיר מדידה איננו מכויל כמו שצריך, זה אומר שהוא לא יוכל לספק נתונים אמיתיים, אמינים ומדויקים. לדוגמא, אם מכשיר מדידה איננו מכויל כמו שצריך, אזי שהוא לא יקרא נכון את המשקל המונח עליו, ולכן הוא יספק נתונים לא מדויקים. זה יכול לייצר תגובת שרשרת של טעויות נוספות בהמשך. עלולות להיות לכך השפעות כלכליות, יצרניות, שיווקיות, רפואיות ואחרות.

מה עושים במעבדת כיולים?

מעבדת כיולים מעסיקה אנשי מקצוע אשר משתמשים במכשירים שונים בשביל לכייל ולאפס את המכשירים השונים, כך שיהיה ניתן לקרוא את הנתונים בצורה נכונה. הם בוחנים את המוצר, מאבחנים את הבעיה, מחליטים כיצד לפתור אותה ולאחר מכן מוודאים שהמכשיר אכן מדויק.

צריך לציין, ישנן סיבות שונות מדוע מכשיר לא יהיה מכויל בצורה מדויקת. זה יכול להיות בלאי, יכול להיות שזה ייגרם כתוצאה משימוש יתר, כתוצאה מהשפעות מזג אוויר או גורמים חיצוניים אחרים, ולעיתים זה נובע בגלל שימוש בסוללות חלשות מדי. כל מכשיר מדידה בנוי אחרת ומי שעובד במעבדות כיולים, צריך להכיר את המכשירים השונים ולדעת מה יכול להשפיע על הכיול שלו.

איך בוחרים מעבדת כיולים בצורה נכונה

בעיקרון, כשרוכשים מכשיר מדידה מסוים, אזי שאפשר לברר האם הגורם ממנו רכשנו את המכשיר מספק גם שירותי מעבדה או שהוא עובד עם מעבדה חיצונית אליה הוא שולח את המכשיר במקרה הצורך.

עדיף כמובן שתהיה זו מעבדה הקשורה באופן ישיר לחברה שייצרה את המכשיר. כך אנחנו יכולים להיות בטוחים שנקבל שירות אמין, מדויק ומקצועי. יחד עם זאת, אם זה לא מסתדר לנו, אזי שאנחנו יכולים להיעזר במעבדות כיולים אשר מתמחות בעבודה עם מוצרים ומכשירים שונים.

חשוב לוודא שהמעבדה תעסיק אנשי מקצוע ברמה הגבוהה ביותר, מומלץ מאוד לבדוק עם אילו מכשירים היא עובדת וכמובן שתוכל לספק לנו שירות מהיר ואיכותי.

ישראל גרוסמן
ישראל גרוסמן

מהנדס בניין עם ניסיון של יותר מ-20 שנה בענף הבנייה. הוא בעל תואר ראשון בהנדסה אזרחית ותואר שני בניהול פרויקטים. ישראל עבד על מגוון פרויקטים ברחבי הארץ, כולל בניית בניינים, כבישים וגשרים.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
A problem was detected in the following Form. Submitting it could result in errors. Please contact the site administrator.