עבודה עם מלגזה

A problem was detected in the following Form. Submitting it could result in errors. Please contact the site administrator.
תוכן עניינים

פלטפורמת המסחר ברשת, הזמנת וקבלת מוצרים במשלוח עד הבית, רגולציות מקלות בתחום הייבוא ואלמנטים נוספים, הפכו את המרכזים הלוגיסטיים (מרלו"גים) לקליטת סחורה, אריזה ושילוח לנדרשים במיוחד, כמו גם שיפור וייעול תהליכי עבודה במפעלי ומתחמי ייצור בישראל. הדרישה והצורך בפתרונות תפעול ויעילות עבודה, הובילו לעלייה בצורך באנשי מקצוע מיומנים, בניהם עובדי מחסנים, ייצור ותובלה עם רישיון נהיגה על מלגזה.

מעסיקים רבים יעדיפו לגייס מראש עובדים בעלי רישיון מלגזה ולספק עבורם הכשרות בטיחות וריענון בלבד, בעוד שמפעלים וארגונים אחרים, אף לוקחים על עצמם את האחריות על ההכשרה, ורושמים עובדים וותיקים לקורס רישיון על מלגזה, במטרה להגביר את יעילותם ותפוקתם לארגון.

המלגזה ויתרונותיה

מלגזות הן כלי צמ"ה- כלי רכב משולב עם כלי עבודה, לצרכי העמסה ושינוע של ציוד במסגרת מרחבי המפעל/מרלו"ג. לעבודה עם מלגזות תפקיד חשוב בשיפור הביצועים והתפקוד במגוון תעשיות, בקיצור זמני עבודה, חיסכון בכוח אדם, הגנה על בריאות העובדים (המלגזה נושאת בעומס המשקל במקום העובדים), ויצירת תהליכי העמסה ושינוע בבטיחות מלאה.

בסיס המלגזה הוא כלי רכב מנועי לא גדול, הכולל חיבור בין  תורן הנושא את המזלגות- משטח ההעמסה, משקל נגד מאחור ליצירת שיווי משקל, ותא מפעיל עם בקרות לתמרון המלגזה ולשליטה בה. ניתן למצוא מלגזות הפועלות על אנרגיית חשמל או דלק, לנסיעה על גבי משטח קשיח (כביש, שטחי מחסן) או בתנאי שטח (דוגמת מלגזות לתעשיות חקלאיות), בהתאמה לצרכי התעשייה והארגון.

שלבים לקבלת רישיון מלגזה

עבודה על מלגזה מחייבת רישיון נהיגה מתאים, אותו ניתן באמצעות הכשרה מקצועית הכוללת למידה תיאורטית ולמידה מעשית, ומבחני רישוי כנדרש.

הכשרה זו מתבצעת בבתי ספר מקצועיים, ברישום לקורס רישיון מלגזה ובכפוף לתנאי הרישום.

עובד המעוניין ביוזמתו או ביוזמת המעסיק להוציא רישיון על מלגזה נדרש לשלבים הבאים:

  1. רישום באתר משרד הרישוי והנפקת טופס מקוון
  2. ביצוע בדיקת ראיה ברשת אופטיקה מורשית והצגת אסמכתא לתקינות הראיה
  3. איתור קורס רישיון על מלגזה מבית חברה מוכרת דוגמת מכללת משא בטוח, ורישום לקורס בכפוף לתנאי הרישום:
  • מעל גיל 18
  • בעלי רישיון נהיגה מסוג 01 או 02
  1. עמידה בכל חובות הלימוד בקורס הנמשך 2 ימים.
  2. עמידה בהצלחה במבחן רישוי תיאורטי ומבחן רישוי מעשי מטעם משרד התחבורה והרישוי.

תוכנית הלימוד התיאורטית תכלול מידע וכלים הנוגעים לסוגי מלגזות והבנת העקרונות התפעוליים עליהם הן מבוססות, יכולת העומס והיציבות שלהן, סוגי מלגזות וההבדלים בניהן, בטיחות בעבודה עם מלגזות, תקנות ושיטות עבודה. הלמידה המעשית תתייחס לתפעול המלגזה ושליטה בה, נהיגה בטוחה בתנאים סביבתיים משתנים, תפעול מערכות העמסה והרמה, מיומנויות נהיגה ותחזוקת המלגזה.

קורס ריענון תקופתי

קבלת רישיון מלגזה פותחת בפני העובד את האפשרות לעבוד עם מלגזה ומרחיבה את טווח היכולות והכישורים שלו, אולם לצד זאת כל מפעיל מלגזה נדרש לשימור ולחידוד מיומנות העבודה עם מלגזה, התעדכנות בשינויים בתקנות ובפיתוח כלים ומערכות וריענון בטיחות.

על פי חוק כל מפעיל מלגזה נדרש לקורס ריענון בן 3 שעות, מדי שנה, לחידוש היתר הנהיגה והעבודה על מלגזה.

היכן מתקיימים קורסים להוצאת רישיון מלגזה וביצוע ריענון שנתי

חברת משא בטוח היא חברה מובילה בתחום הבטיחות בעבודה, אשר מספקת מגוון קורסים והכשרות בתחומי הבטיחות בעבודה ובתחומי התפעול והנהיגה על כלי צמ"ה, באמצעות מדריכים מורשים ומוסמכים, בפריסה ארצית רחבה בסניפי החברה בצפון (כפר חסידים וקיבוץ דן) ובמרכז (כפר טרומן). למידע נוסף: https://www.maasa.co.il/

ישראל גרוסמן
ישראל גרוסמן

מהנדס בניין עם ניסיון של יותר מ-20 שנה בענף הבנייה. הוא בעל תואר ראשון בהנדסה אזרחית ותואר שני בניהול פרויקטים. ישראל עבד על מגוון פרויקטים ברחבי הארץ, כולל בניית בניינים, כבישים וגשרים.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
A problem was detected in the following Form. Submitting it could result in errors. Please contact the site administrator.