קורס בקרי סלילה – עתיד התשתיות

A problem was detected in the following Form. Submitting it could result in errors. Please contact the site administrator.
תוכן עניינים

קורס בקרי סלילהקורס בקרי סלילה הוא קורס בו תקבלו הסמכה על מנת לקחת חלק בבקרת סלילה. בקרי הסלילה למעשה אחראים לבצע בקרת איכות ובדיקות קפדניות שונות על מנת למנוע ליקויים בתהליך הסלילה. במאמר הבא נרחיב על התפקיד של בקרי סלילה ומה כוללת תוכנית הלימודים בקורס בקרי סלילה, לרבות משך הלימודים ותנאי הקבלה.

 

מהם בקרי סלילה?

לפני שנמשיך להסביר על קורס בקרי סלילה חשוב להבין מה התפקיד בכלל ומה הוא כולל. בקרי סלילה הם אנשי מקצוע שמוכשרים ומוסמכים לאייש את עמדת הבקרה והאיכות במפעלים, בתעשיות ובחברות תשתית שעוסקות בעבודות סלילה ובנייה. התפקיד של בקרי סלילה מתחלק לשניים. השלב הראשון בו הם אחראים לבדוק את איכות המוצרים וחומרי הגלם השונים על מנת למנוע ליקויים, והשלב השני בו הם עורכים בדיקות קפדניות בקרקע ובשיטות העבודה של הסלילה ומתבצע כעבודת שטח באתרי הבנייה. במסגרת השלב השני בקרי הסלילה צריכים להקפיד על התקנים החשובים, מבצעים ביקורות שטח ועוד. ניתן לעבוד כבקרי סלילה במגוון מקומות כמו מפעלי אספלט, מחצבות, תחנות מעבר לחומרים ממוחזרים, חומרי סלילה, בטון ואספלט.

 

מהו קורס בקרי סלילה?

קורס בקרי סלילה הוא קורס שיכשיר את המשתתפים בו כיצד לקחת חלק בבקרת ואיכות סלילה המבוססת על חומרים אספלטיים במפעלים, חברות יצרניות וחברות תשתית לסלילה. במסגרת הקורס, המשתתפים יקבלו את המידע ויקבלו את הכלים והמיומנויות הנדרשות על מנת להשתלב בעבודה כבקרי סלילה. במסגרת הקורס המשתתפים ילמדו על נושאי בקרת ואבטחת איכות, יקבלו כלים שונים לבדיקה, ילמדו על טכנולוגיות ייצור ועל יישום של שכבות המבנה.

למה צריך?

בעת תהליך סלילת אספלט יש לבצע בקרת איכות על חומרי הגלם ועל הקרקע עליה יסללו את האספלט. על ידי קורס בקרי סלילה, ניתן להכשיר בקרי סלילה מקצועיים ומוסמכים שיבצעו בקרת איכות מטעם היצרנים, המחצבות ומפעלי האספלט. בקרת האיכות תתבצע על פי הנדרש ותתייחס לייצור מצע, אגרגטים, תערובות אספלטיות ועוד. ההשתתפות בקורס בקרי סלילה מיועדת לבקרי סלילה שונים כולל מקפחים, מהנדסי ביצוע, אנשי מכירות ועוד. משתתפי הקורס יקבלו את הכלים החשובים ויכירו טוב יותר את המינוחים המקצועיים. תוכנית הקורס הותאמה לצרכים של העוסקים בענף בקרת הסלילה וכוללת את ההתפתחויות הטכנולוגיות החדשות, על מנת לאפשר עבודות עפר וסלילה איכותיות ומקצועיות.

 

מה כוללת תוכנית הלימוד? במסגרת הקורס נלמדים נושאים רבים כגון:
תוכנית הלימודים של קורס בקרי סלילה נחשבת לתוכנית לימוד ארוכה יחסית. הקורס בדרך כלל אורך 12 מפגשים של כ-6 שעות, אך חשוב לבדוק זאת באופן ספציפי מול מוסד הלימודים בו אתם מעוניינים ללמוד. יש מוסדות לימודים שהלימודים בהם מתבצעים פעם בשבוע בשעות הערב על מנת לאפשר שילוב של הקורס עם עבודה וחיי משפחה ויש מוסדות בהם שעות הלימודים אחרות.
  • מושגי יסוד מקצועיים
  • הבטחת איכות
  • ייצור ביטומן
  • מהות התפקיד של בקרי סלילה
  • תקנים ונהלי בטיחות
  • ביצוע סיורי שטח
  • סוגי אספלטים
  • לקיחת מדדים
  • כיול נתונים
  • בדיקות מעבדה

למי מתאים קורס בקרי סלילה?

קורס בקרי סלילה הוא קורס שמתאים לאנשי מקצוע בעלי ניסיון בתחום האספלט והתשתיות. לדוגמא, אם אתם אנשי מקצוע שמתפקדים כבקרי סלילה ואתם רוצים לקבל הסמכה מקצועית הקורס יתאים לכם. בנוסף, הקורס מתאים גם לאנשי מקצוע נוספים שמעוניינים להרחיב ולשדרג את ההסמכה שלכם, לדוגמא מפקחי באתרי בנייה וסלילה, אנשי מכירות בתחום.

על מנת להתקבל לקורס על המועמדים לעמוד במספר תנאי קבלה. במסגרת תנאי הקבלה, על המועמדים לעבור ראיון קבלה אישי מול נציגי הקורס. במהלך הריאיון האישי ייבחנו את ההתאמה של המועמד לאופי המסלול ולהסמכה הנדרשת.

קבלת תעודת גמר

בתום קורס בקרי סלילה, הבוגרים שיעמדו בדרישות הקורס ויעברו את הבחינות בהצלחה, יקבלו תעודת גמר. תעודת הגמר ניתנת מטעם המוסד הלימודי בו תבחרו ללמוד והיא מעידה על סיום קורס הסמכה בקורס בקרי סלילה. על ידי קבלת תעודת גמר, בוגרי הקורס יוכלו להשתלב במגוון אפשרויות תעסוקה ולהיכנס לחברות היצרניות, לתעשיות, למפעלים, לחברות תשתית ועוד אשר עוסקים בסלילה ובאספלט.

ישראל גרוסמן
ישראל גרוסמן

מהנדס בניין עם ניסיון של יותר מ-20 שנה בענף הבנייה. הוא בעל תואר ראשון בהנדסה אזרחית ותואר שני בניהול פרויקטים. ישראל עבד על מגוון פרויקטים ברחבי הארץ, כולל בניית בניינים, כבישים וגשרים.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
A problem was detected in the following Form. Submitting it could result in errors. Please contact the site administrator.