קורס ממונה בטיחות בגוש דן

A problem was detected in the following Form. Submitting it could result in errors. Please contact the site administrator.
תוכן עניינים

קורס ממונה בטיחות בגוש דןבטיחות בעבודה היא נושא שמטריד מאוד את כל הנוגעים בדבר, המועסקים עצמם, המעסיקים ורשויות המדינה השונות. למעשה, מפגעים ותאונות עבודה הפכו כבר למכת מדינה. רבים חושבים כי תאונות עבודה או תחלואה בעקבות עבודה קורות בעיקר בענפי הבניה או במפעלים של תעשיה כבדה. אומנם מקומות אלו אכן מועדים יותר אך תקריות מעין אלו קורים בכל גוף או מוסד גדול, מפעלים נקיים או מפעלים תעשייתיים.

הנזק שנגרם בעקבות אירועי בטיחות בעבודה הוא קודם כל נורא עבור העובד הנפגע, שיכול לקפד את חייו, להיפצע או לחלות אבל הוא גם קשה עבור המעסיק שעלולים להינקט נגדו הליכים קשים וכמובן עבור המדינה שכעת המטלה של דאגה לנפגע עוברת לאחריותה. מתוך רצון לשנות את היקף התופעה ומתוך כוונה להעלות את המודעות לנושא הבטיחות בעבודה יצאה המדינה בתוכנית לבניית סביבת עבודה בטוחה. חוקים רבים נכתבו ולמשל כל מפעל בגוש דן כעת או כל חברה שמעסיקה למעלה מ- 50 עובדים מחויבת להעסיק בוגר קורס ממונה בטיחות בגוש דן.

חשיבות קורס ממונה בטיחות בגוש דן

כאמור זאת מכת מדינה אבל אנו מדברים כעת על אזור הגוש דן שגם הוא עשיר מאוד במפעלי תעשיה ועסקים גדולים. בוגר קורס ממונה בטיחות בגוש דן חייב להיות מסוגל להתניע וליישם תהליכים מקיפים בעסק, ארגון, מוסד או מפעל בו הוא מועסק, תוך שהוא רותם אליו את בכירי הארגון. לצורך כך נדרשים כמובן מקצועיות, יצירתיות, יכולת הנהגה אבל גם עמוד שדרה אל מול המנהלים השונים שאומנם גם להם ישנו אינטרס שלא יהיו נפגעים אך להם גם הרצון לבצע עבודה עם כמה שפחות הפרעה.

מטרת התפקיד של בוגר קורס ממונה בטיחות בגוש דן היא לשמור על בטיחותם ושלומם של העובדים במקום העבודה. הוא צריך להקפיד כי כל התקנות והחוקים אכן מיושמים במקום העבודה אך חשוב מכך, עליו לאתר, לזהות ולנטרל סכנות ומפגעים פוטנציאלים, אשר לאו דווקא מפורטים בחוק. כל מפעל שונה ממשנהו ולכן גם רמות הסיכון והפוטנציאל לפגיעות משתנה. אומנם המעסיק הוא זה שאחראי בסופו של דבר על הכל אבל בוגר קורס ממונה בטיחות בגוש דן אמור לספק לו מידע ולייעץ לו בכל הקשור לבטיחות העובדים במפעל.

קראו עוד: קורס ממונה בטיחות בבניה

הלימודים במסגרת קורס ממונה בטיחות בגוש דן

בקורס עצמו לומדים התלמידים את הידע התאורטי והמעשי יחדיו, כאשר ניתן דגש הן לרמת השגרה ואין לרמת החירום ובמילים אחרות גם מניעה שהיא חשובה מאין כמותה וגם טיפול. לכן, ממונה הבטיחות הוא דמות מאוד מרכזית בכל מפעל הוא ארגון שכן עליו לשלוט ולנהל מהלכים מורכבים בכמה סביבות עבודה או מחלקות ואגפים שונים. יתרה מכך, הוא אינו שומר את כל הידע והמידע אצלו הוא רק מעביר אותו למנהלים. עליו להדריך צוותים שונים במפעל וכן להיות בקשר עם גורמים מקצועיים מחוץ למפעל, בהם הרשויות השונות האחראיות על הבטיחות.

בין שלל הנושאים אותם ניתן ללמוד במהלך קורס ממונה בטיחות בגוש דן, ניתן למצוא יכולת התמודדות ויצירת סקר או אפיון של גורמי הסיכון השונים שיכולים להיות במפעל, בניית מערכות שיקטינו את הסיכויים לקיום אירוע בטיחותי, הכנת תשתית ועמדות אמצעי בטיחות (פיזיים וטכנולוגיים) תכנון תיק הבטיחות של המפעל. הדרכת העובדים והקמת יחידות מענה ראשוני ולא עלינו, במקרה של אירוע, תפעול וניהול האירוע עד לבוא כוחות רשמיים. בין לבין, על ממונה הבטיחות לפקח כי מערך הבטיחות נמצא תמיד במוכנות מלאה ושכל מי שאמון על חלקים שונים בו – מודע לכך ופועל להצלחת המשימה.

קהל היעד ותנאי קבלה

הדברים זהים לגבי קורסים בדרום ובצפון כמו גם עבור קורס ממונה בטיחות באזורים אחרים בארץ. בשל חשיבות העניין תנאי הקבלה לקורס מחמירים יחסית. לא כל אחד יכול להיות ממונה בטיחות. למעשה עליו להיות בעל הכשרה של מהנדס או הנדסאי ולעיתים גם מתאפשרת השתתפות של בעל ידע או הכשרה קרובים. ישנם כמובן קורסים שונים, שלרוב מתאפיינים בשוני באורך הקורס ובפריסת ימי הלימוד לאורך השבוע. החשוב ביותר מבחינת המפעל, הארגון והתלמיד עצמו שעומד להיות ממונה בטיחות הוא לאתר את הקורס המקצועי והאיכותי ביותר. נשמח לעזור לך בזה, שכן בסופו של דבר, מדובר על תפקיד מרכזי, חשוב, מוערך ונחשק והצלחתך בו היא הצלת נפשות ממש.

קראו עוד: קורס ממונה בטיחות מחיר ועלויות

ישראל גרוסמן
ישראל גרוסמן

מהנדס בניין עם ניסיון של יותר מ-20 שנה בענף הבנייה. הוא בעל תואר ראשון בהנדסה אזרחית ותואר שני בניהול פרויקטים. ישראל עבד על מגוון פרויקטים ברחבי הארץ, כולל בניית בניינים, כבישים וגשרים.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
A problem was detected in the following Form. Submitting it could result in errors. Please contact the site administrator.