קורס עגורן העמסה עצמית

A problem was detected in the following Form. Submitting it could result in errors. Please contact the site administrator.
תוכן עניינים

קורס עגורן העמסה עצמיתהפעלת עגורן להעמסה עצמית, מצריך לימודים בקורס מתאים. בקורס ניתן ללמוד כיצד להפעיל עגורן ולקבל את ההסמכה הנדרשת לכך, בהתאם לחוקי המדינה. בקורס עגורן העמסה עצמית תקבלו את הכלים החשובים לתפקיד זה. 

 

מהו קורס עגורן העמסה עצמית?

יש תחומים רבים בהם נדרש להפעיל עגורן להעמסה עצמית. לדוגמא, עבודה בתעשייה הכבדה, עבודה בנמלים, עבודה בענף הבנייה ובעוד תחומים רבים. על מנת להפעיל עגורן העמסה עצמית יש צורך לעבור קורס מתאים בו תוכשרו להפעיל עגורן ותקבלו את ההסמכה הנדרשת להפעלת העגורן, בהתאם לחוקי המדינה. 

העגורן הוא למעשה זרוע הידראולית המותקנת על גבי רכב מנועי ומיועדת להעמיס ולפרוק מטענים כבדים. הפעלה של עגורן ללא הכשרה יכולה להיות מסוכנת ולהוביל לאסון ולכן, חשוב מאוד לקבל את ההכשרה הנדרשת ולעבוד בהתאם לכללי הבטיחות הנדרשים. 

מה כוללת תוכנים הלימודים?

תוכנית הלימודים של קורס עגורן העמסה עצמית כוללת מגוון נושאי לימודים שונים והיא כפופה לדרישות משרד התמ"ת (משרד התעשייה, מסחר ותעסוקה). מהסיבה הזו, ברוב מוסדות הלימודים נושאי הלימוד של הקורס יהיו זהים. באופן כללי, בתוכנית הלימודים משולבים גם נושאים עיוניים, תאורטיים שנלמד באופן מקיף ומעמיק לצד התנסות מעשית. במהלך הקורס המשתתפים יקבלו את הכלים והמיומנויות הנדרשות להפעלת עגורן העמסה עצמית.

נושאי הלימוד של קורס עגורן העמסה עצמית כוללים-

  • פקודת הבטיחות בעבודה
  • סוגי ומרכיבי עגורנים
  • תקנות להסמכת עגורנים
  • מבנה העגורן והרכבה על משאית
  • בטיחות בהפעלה
  • אחזקה
  • חישוב מטענים
  • קשירות מטענים
  • סוגי איתות מוסכמים
  • אביזרי הרמה

ועוד רבים. 

 

למי מתאים קורס עגורן העמסה עצמית?

כפי שציינו, הפעלת עגורן נדרשת במגוון תחומי עבודה. לכן, הלימודים בקורס עגורן העמסה עצמית מתאימים לכל מי שעובד בתחומים כמו תחום הבנייה והתעשייה, ורוצה לקבל את ההכשרה והכלים להפעיל עגורן להעמסה עצמית. בקורס תקבלו גם הכשרה עיונית וגם הכשרה מעשית על ידי התנסות בהפעלת עגורן. 

 

כמה זמן נמשך הקורס?

קורס עגורן העמסה עצמית נחשב לקורס קצר יחסית שכולל בדרך כלל כ-20 שעות לימוד. בדרך כלל מתוך השעות הללו יוקדשו כ-5 שעות לימוד על מנת להתנסות על הפעלת עגורן העמסה עצמית באופן מעשי. מאחר שמדובר בכמות שעות מעטה יחסית, במוסדות לימוד רבים ניתן לעבור את הקורס במספר ימים מצומצם. לדוגמא, יש מוסדות לימוד שמציעים קורס שאורך יומיים או שלושה רצופים וכך תוכלו לסיים את הקורס במהירות ולקבל את ההכשרה תוך זמן קצר על מנת להתחיל לעבוד בפועל בתחום. מוסדות לימוד אחרים מציעים לימודים בימי שישי בבוקר, למשך שבועיים או שלושה. שיטה זו מתאימה לאנשים שעובדים ומחפשים לשלב את הקורס עם העבודה. כך תוכלו לקבל את ההסכמה בזמן קצר בלי לפספס ימי עבודה. 

 

מה תנאי הקבלה?

על מנת להתקבל לקורס עגורן העמסה עצמית יש לעמוד בתנאי קבלה מסוימים. קשה לענות באופן חד משמעי מה תנאי הקבלה מאחר שיכולים להשתנות בין מוסדות הלימוד השונים. באופן כללי, תנאי הקבלה לקורס כוללים תנאים בהם-

  • ניתן להתקבל לקורס עגורן העמסה עצמית מגיל 18 ומעלה. 
  • על מנת להתקבל לקורס זה יש להציג אישור רפואי מרופא תעסוקתי שמעיד על בריאות תקינה ועל כשירות לתעסוקה בתחום
  • קבלה לקורס מצריכה ניסיון מעשי של שבועיים לפחות בעבודה בתחום, בליווי עגורנאי מוסמך. 

קבלת תעודת גמר

בוגרי הקורס שיעמדו בדרישות הלימודים ויעברו בהצלחה מבחן הסמכה עיוני ומעשי, יקבלו תעודת הסמכה מטעם מוסד הלימודים בו למדו. התעודה שיקבלו הבוגרים היא באישור של משרד התמ"ת. חשוב לקחת בחשבון כי לתעודה יש תוקף לשנתיים. כלומר, כאשר מועד פקיעת תוקפה של התעודה יתקרב, יהיה עליכם לעבור קורס ריענון. כך תוכלו להאריך את התוקף של התעודה ולהמשיך לעבוד כמפעילי עגורן העמסה עצמית.

שימו לב- לפני שאתם מתחילים ללמוד, חשוב לוודא שמוסד הלימודים בו אתם רוצים ללמוד מוכר על ידי משרד העבודה. במידה שמשרד העבודה לא מכיר במוסד הלימודים ולא מכיר בהכשרה שלו לעובדים בתחום, לא תוכלו לקבל הסמכה מטעם משרד העבודה. כלומר, לא תוכלו להשתלב בעבודות בתחום והתעודה שתקבלו לא תהיה בעלת חשיבות. לכן, חשוב לוודא מראש שמשרד התמ"ת מכיר במוסד הלימודים וכי הוא בעל מוניטין טוב. 

ישראל גרוסמן
ישראל גרוסמן

מהנדס בניין עם ניסיון של יותר מ-20 שנה בענף הבנייה. הוא בעל תואר ראשון בהנדסה אזרחית ותואר שני בניהול פרויקטים. ישראל עבד על מגוון פרויקטים ברחבי הארץ, כולל בניית בניינים, כבישים וגשרים.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
A problem was detected in the following Form. Submitting it could result in errors. Please contact the site administrator.