קורס קריאת תוכניות בנייה – כל מה שרצית לדעת

A problem was detected in the following Form. Submitting it could result in errors. Please contact the site administrator.
תוכן עניינים

קורס קריאת תוכניות בנייהרוצים להשתלב בענף הבנייה? ללמוד לקרוא תוכניות בנייה? תוכלו לעשות זאת על ידי קורס קריאת תוכניות בנייה. בקורס זה תלמדו כיצד לקרוא נכון תוכניות בנייה מסוגים שונים ולהבין את הרקע העומד מאחורי החלטת המתכננים. על כך נרחיב במאמר הבא.

 

מהן תוכניות בנייה?

תוכניות בניה הן תוכניות שמציגות שרטוט דו ממדי של צורת הבינוי עם הפרטים השונים שלה. התוכנית מתארת את המבנה על ידי היטל גרפי על מישור מקביל לקרקע. יש תוכניות בנייה מסוגים שונים כמו תוכנית אדריכלית, תוכנית הנדסית ותוכניות שמיועדות לאלמנטים שונים כמו בניה, הריסה, גגות, תקרה וכן הלאה.

תוכנית הבנייה היא תוכנת שמתארת את צורת המבנה וצורת חללי הפנים של המבנה. התוכנית כוללת את המידות של הקירות, המידות של הפתחים, פירוט של חומרי הבנייה הדרושים לצורך בניית המבנה, הפניות לפרטי מסגרות או נגרות ועוד. את תוכנית הבנייה יש להגיש לצורך אישור ולאחר שהיא מקבלת אישור היא מסומנת כתוכנית לביצוע.

מהו קורס קריאת תוכניות בנייה?

קורס קריאת תוכניות בנייה, הוא קורס בו לומדים כיצד לנתח ולהבין שרטוטי בנייה מסוגים שונים. הבנייה בשטח מצריכה מאנשי המקצוע לקרוא נכון ולהבין את תוכניות הבניה שיזמו המהנדסים והאדריכלים של הפרויקט. על מנת להבין את תוכניות הבנייה צריך להבין את מתווה הבנייה ואת המפרט. קורס קריאת תוכניות בנייה מהווה אמצעי קישור בין אנשי בניין בשטח הבנייה לבין המתכננים שיוצרים את החזון שלהם על ידי שרטוט מתוכנן. הקורס נחשב להשתלמות והוא מתאים לאנשים שעובדים בתחום הבניין.

 

למה צריך?

ענף הבנייה הוא אחד הענפים המרכזיים והרווחיים שיש. מהסיבה הזאת, אנשים רבים פונים לתחום ומנסים להשתלב בו. למעשה, כל פרויקט בנייה, מתחיל בתכנון של הבנייה העתידית על ידי שרטוט מתאים שמשורטט על ידי מהנדס או אדריכל. ניתוח והבנת השרטוט הנ"ל, הוא אחד הדברים החשובים על מנת להצליח בפרויקט ולהצליח לבנות מבנה בטיחותי. לכן, על מנת להתחיל בכלל בהקמת המבנה יש צורך לקרוא נכון את תוכניות הבניה ולהבין כיצד לתרגם אותן למעשים פרקטיים בשטח. היכולת של קריאת תוכניות בנייה היא יכולת חשובה עבור אנשי מקצוע רבים כמו יזמי נדל"ן עסקיים, מנהלי עבודה, מפקחי עבודה ואף לאנשים פרטיים שרוכשים נכס קרקעי חדש. על ידי קורס קריאת תוכניות בנייה ניתן לרכוש את המיומנות החשוב הזו, לנתח שרטוטים מסוגים שונים, לאתר ליקויים בשלבים הראשונים של תהליך הבנייה וכך לייעל את העבודה השוטפת. הקורס מכשיר אנשי מקצוע להתמודדות עם שרטוטים גרפיים וביצוע הפרויקט על מרכיביו השונים.

 

מה כוללת תוכנית הלימוד? בין נושאי הלימוד בקורס נכללים הנושאים הבאים:
קורס קריאת תוכניות בניה הוא קורס שמכשיר אנשי מקצוע שיבינו את תכנון המהנדסים והאדריכלים ויוכלו לתרגם אותו לבניה.
הקורס למעשה מקנה כלים מקצועיים שמאפשרים להוביל פרויקטים בשטח ולהביאם לידי ביצוע מושלם. תוכניות בנייה כוללות מידע רגיש ומורכב הקשור לתהליך הבנייה וחשוב לקרוא אותן כהלכה.
זאת תלמדו לעשות בקורס קריאת תוכניות בנייה.
תוכנית הלימוד בקורס קריאת תוכניות בניה היא תוכנית מגוונת שכוללת מגוון נושאי לימוד שונים המיועדים לכך שתקראו נכון את תוכניות הבנייה ותבינו את הבסיס ברקע מאחורי החלטת המתכננים.
  • תוכניות אדריכלות
  • תוכניות מהנדסים
  • תוכנית יסודות
  • תוכניות קונסטרוקציה
  • אלמנטים טופוגרפיים
  • סוגי קרקעות
  • טרמינולוגיה מקצועית
  • ראיה מרחבית
  • מתווה הנדסי
  • מדידות
  • מבנה חניות
  • מבנה מדרגות
  • חתכים ופרטי בניין
  • תרשים סביבה
  • סוגי רצפות ותקרות
  • היטלים

 

למי מתאים קורס קריאת תוכניות בנייה?

קורס קריאת תוכניות בנייה הוא קורס שמתאים לאנשי מקצוע שונים כמו קבלנים, יזמים, מהנדסים, אדריכלים, הנדסאים, טכנאים, מנהלי עבודה בבניין ועוד. לכן הקורס מתאים לאנשים שרוצים ללמוד כיצד לתרגם את תוכניות הבנייה וכיצד להבין את התיאום בין תוכניות הבנייה השונות ולתרגם אותן לפעולות בשטח. חשוב לקחת בחשבון כי בחלק ממוסדות הלימוד, יהיה צורך ברקע מקצועי רלוונטי על מנת להתקבל. עם זאת, יש קורסים רבים שניתן להתקבל אליהם ללא ניסיון וידע קודמים בתחום.

 

מה אפשרויות התעסוקה להמשך?

הבוגרים של קורס קריאת תוכניות בנייה, הם בדרך כלל אנשים שכבר נמצאים בשוק העבודה ומרחיבים את הידע המקצועי שלהם על מנת להשתלב בתפקידים נוספים. בדרך כלל משתתפי הקורס יהיו אנשי מקצוע שיש להם תואר הנדסאי, מהנדס או תעודות מקצועיות כמו תעודת קבלן או מנהל עבודה. לכן, לאחר הקורס הם יוכלו להשתלב בתעסוקה בהתאם.

ישראל גרוסמן
ישראל גרוסמן

מהנדס בניין עם ניסיון של יותר מ-20 שנה בענף הבנייה. הוא בעל תואר ראשון בהנדסה אזרחית ותואר שני בניהול פרויקטים. ישראל עבד על מגוון פרויקטים ברחבי הארץ, כולל בניית בניינים, כבישים וגשרים.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
A problem was detected in the following Form. Submitting it could result in errors. Please contact the site administrator.