קורס תברואת מים למפעילי מערכות מי שתייה

A problem was detected in the following Form. Submitting it could result in errors. Please contact the site administrator.
תוכן עניינים

קורס תברואת מים למפעילי מערכות מי שתייהההתפתחות הטכנולוגית כוללת חידושים רבים, אשר נוגעים גם למערכות המים השונות. כיום, מערכות המים הקיימות מספקות סינון וחיטוי ברמה גבוהה ולכן ההפעלה שלהן, ההתקנה שלהן והתחזוקה שלהן יכולה להיות מורכבת. מהסיבה הזו חשוב שמפעילי מערכות מי שתייה יהיו מקצועיים ויוכשרו כהלכה לעבודה. לשם כך יש ללמוד קורס תברואת מים למפעילי מערכות מי שתייה. על הקורס נרחיב במאמר הבא. 

 

מהו קורס תברואת מים למפעילי מערכות מי שתייה?

קורס תברואת מים למפעילי מערכות מי שתייה הוא הקורס המוביל להכשרת מקצוענים בתחום אספקת מים. מדובר בקורס שמוכר על ידי משרד הכלכלה ומשרד הבריאות. המטרה העיקרית של הקורס היא לספק לתלמידים את הידע והכלים הנדרשים כדי להפעיל, לתחזק, להתקין ולטפל במערכות מים ובציוד הקשור להן. הקורס מתמקד בהפעלה, תחזוקה וחידוש של מערכות שאיבה, צנרת ומערכות חיטוי של מי שתייה. הקורס מספק לתלמידים יסודות בעקרונות התכנון והתקנת מערכות מים ומציע להם תרגול עם ציוד וטכנולוגיות מתקדמות. הלימודים כוללים גם הכשרה לטיפול בתקלות ואת הידע הנדרש על מנת להימנע מהן במערכות המים, כדי למנוע נזקים ולחסוך בעלויות. בסיום קורס מפעיל מערכות אספקת מים פיקוח משרד הבריאות, לאחר המבחנים, המשתתפים יקבלו תעודת גמר המאפשרת להם להתקדם בתחום המים ולהשתלב במגוון אפשרויות תעסוקה. 

למי הקורס מיועד?

קורס מפעיל מערכות אספקת מים פיקוח משרד הבריאות הוא קורס מקצועי המיועד לכל מי שמעוניין להתמחות בתחום אספקת המים ולקבל הכשרה מעמיקה ומקיפה. הקורס מתאים לעובדים במגזר הציבורי והפרטי כאחד, ומציע לימודי תפעול, תחזוקה וטיפול במגוון שיטות ומערכות לאספקת מים. הקורס מתאים לעובדים בחברות הקמת בריכות ומערכות מים, השבחה והתפלת מים, עובדי עיריות ומועצות מקומיות, ועובדים בתעשיית המזון. במסגרת הקורס, המשתתפים ילמדו את היסודות של הטכנולוגיות השונות לטיפול במים ולביצוע תהליכי ניקוי וטיהור המים. הם יכירו את המערכות השונות לאספקת מים, ויתנסו בפעולות תפעול ותחזוקה שוטפות על מנת להבטיח את תפקודן המקסימלי של המערכות. 

 

מהם תנאי הקבלה?

קורס תברואת מים למפעילי מערכות מי שתייה מיועד לכל מי שמעוניין להתמחות בתחום אספקת המים. על מנת להתקבל לקורס יש לעמוד בתנאים שונים בהם 10 שנות לימוד לפחות או מבחן הערכה ברמה של 10 שנות לימוד. בנוסף יש לעבור ראיון עם וועדת קבלה, המיועד לבחון את התאמת המועמד לקורס. 

 

מה כוללת תכנית הלימודים?

קורס מפעיל מערכות אספקת מים פיקוח משרד הבריאות מתמקד בספקטרום רחב של נושאים, כולל יסודות ביולוגיית המים, כימיה, פיזיקה, והנדסת מים. המשתתפים ילמדו כיצד להפעיל ולתחזק מערכות מים וישגו מיומנויות פרקטיות לטיפול ותחזוקה של מגוון מערכות מים. תוכנית הלימודים כוללת הרצאות עיוניות לצד תרגולים מעשיים וסיורים לימודיים שמיועדים להעניק למשתתפי הקורס הכשרה מקצועית. בקורס, המשתתפים ילמדו כיצד לבצע שיטות דגימה ובדיקת מי שתייה ויתאמנו בניקוי וחיטוי של מערכות צנרת במבנים ובטיפול במשאבות ומסננים נוספים. המשתתפים יכירו גם בטכנולוגיות חדשות לדיגום מי ביוב וטיפול בשפכים תעשייתיים ופרטיים ויכירו במערכות מז"ח למניעת זרימה חוזרת בחקלאות ובתעשייה.

 

מה נושאי הלימוד בקורס?

קורס תברואת מים למפעילי מערכות מי שתייה כולל מגוון נושאי לימוד שונים-

  • דיגום מי שתייה
  • שפכים ביתיים ותעשייתיים
  • מערכות ביוב והספקת מים
  • מערכות אינסטלציה במבנים
  • כיול ואחזקת מכשירי מדידה
  • טכנולוגיות חדישות לטפול במים    
  • מים מושבים ואפורים
  • ערכות מדידה
  • אוטומציה במערכת השקיה
  • אופן הנחת צנרת
  • ריתוך צנרת מפלסטיק ומתכת
  • ניקוי מערכות מים ציבוריות
  • אחזקת אביזרי צנרת 
  • מחלות המועברות על ידי מים
  • כימיה של המים
  • טיפול באירועי זיהום מים
  • דודי שמש ומערכות סולריות

ועוד נושאים נוספים.

 

כמה זמן נמשך הקורס?

משך הזמן בקורס תברואת מים למפעילי מערכות מי שתייה משתנה בין מוסדות הלימוד השונים. בדרך כלל הלימודים בקורס יתפרשו על פני חמישה חודשים ויכללו למעלה מ-660 שעות לימוד. הקורס מציע הרצאות עיוניות, תרגולים מעשיים וסיורים לימודיים. כלל הקורס מתקיים בשעות הבוקר, חמישה ימים בשבוע, ולעתים יתקיים גם בימי שישי. גם ימי הלימוד בקורס ושעות הלימוד עשויים להשתנות בהתאם למוסד הלימוד המתאים.

תעודת גמר

כאשר תגיעו לסיום קורס מפעיל מערכות אספקת מים פיקוח משרד הבריאות יהיה עליכם לעבור מבחנים שונים. מדובר במבחנים פנימיים ואף במבנים חיצוניים הנערכים על ידי משרד הבריאות. המבחנים כוללים גם בחינות עיוניות וגם מבחן מעשי. בוגרי הקורס שיעברו בהצלחה את המבחנים הפנימיים והחיצוניים יהיו זכאים לתעודת גמר "תחזוקת מערכות מים". תעודה זו ניתנת על ידי משרד הבריאות ומשרד הכלכלה ולכן מוכרת על ידם. מלבד תעודת "תחזוקת מערכות מים", בוגרי הקורס יכולים להיות זכאים לתעודות נוספות. בין התעודות הללו נכללות תעודות כמו "דוגם מי שתייה רמה א'", "ניקוי וחיטוי מערכות מי שתייה", "תברואת מים למפעילי מערכות מי שתייה" ותעודת "מתקיני ובודקי מז"ח". הבוגרים שיקבלו את התעודות השונות יוכלו להשתלב במגוון אפשרויות תעסוקה בתחום אספקת מים כמפעילי מערכות מים. 

ישראל גרוסמן
ישראל גרוסמן

מהנדס בניין עם ניסיון של יותר מ-20 שנה בענף הבנייה. הוא בעל תואר ראשון בהנדסה אזרחית ותואר שני בניהול פרויקטים. ישראל עבד על מגוון פרויקטים ברחבי הארץ, כולל בניית בניינים, כבישים וגשרים.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
A problem was detected in the following Form. Submitting it could result in errors. Please contact the site administrator.