תשתית לרמת חיים

A problem was detected in the following Form. Submitting it could result in errors. Please contact the site administrator.
תוכן עניינים

כל מי שראה הצפה במדבר אחריי הגשם יודע שלמים יש כוח חזק והרסני. מים הזורמים בעוצמה כאשר המצב אינו מטופל בזמן יכולים ליצור נזקים קטנים לצד נזקים הדורשים טיפול משמעותי יותר.

 

מדינתינו מרושתת בתשתיות מים רבות המסתעפות מתחת לאדמה, תשתיות אלה מבטיחות שיגיעו מים נקיים אל הבתים וירוקנו מי שופכין הרחק מאיתנו. לעיתים, תשתיות אלה נפגעות אם זה בעקבות תנאי מזג אוויר או בעקבות שחיקה שנעשתה עם השנים. שחיקה זו גורמת לפיצוץ בצנרת אשר עלולה ליצור בעיות רבות באזור הפיצוץ.

 

מהם הנזקים שיכולים להיגרם מתשתיות לקויות?

במידה וישנה תשתית שהתפוצצה או לקויה הנזקים יכולים להיות חמורים ולדרוש עבודה רבה יותר ועלויות גדולות יותר. איתור וטיפול בתשתיות בזמן יכול למנוע את אותם נזקים או לטפל בהם בעודם קטנים.

 

תשתיות מים ראשיות עוברות בכל מקום, מתחת לכבישים, אזורי מסחר ומבני מגורים. תשתיות אלה מתחברות אל הבתים של כולנו ולכן פיצוף בהן יהווה בעיה למשקי הבית ולסביבה העירונית כאחד.  בין הנזקים נוכל לראות נזקים קטנים ואסטתיים בלבד לצד נזקים הפוגעים במבנים פגיעה קשה:

 

  • ביוב – ביוב הנוזל לרחובות מעבר היותו משאיר אחריו ריח רע הוא מפגע תברואתי שיש לטפל בו מיד.

 

  • קילופים ועובש – קילופים ועובש בקירות הם אחד הסימנים לכך שישנה בעיה של נזילה. נזילה מסוג זה יכולה להיות בעקבות מספר גורמים. כאשר הנזילה היא בעקבות פיצוץ בצנרת בקירות יש לטפל בה מיידית כיוון שיכולה לפגוע בקירות הבית ובתשתיות החשמל ולגרום להתחשמלות.

 

  • הרס תשתיות חשמל, טלפון ועוד – תשתית מים עירונית פגומה או מפוצצת יכולה ליצור שרשרת אירועי של פגיעה בתשתיות עירוניות אחרות הנמצאות באותו אזור. בין הבעיות הגדולות הן פגיעה בצינורות מים נוספים או שחיקתם, פגיעה בתשתיות חשמל, תשתיות טלפון וסלולר ועוד.

 

  • הרס מבנים – פיצוץ מים הזורם מתחת מבנים יכול אם לא יטופל בזמן לשחוק את יסודות הבניין ולהרוס אותם. יסודות הבניין שלנו חזקים אך אם הדבר קורה שוב ושוב ולאורך זמן הנזק יצטבר ויהיה רציני. בנוסף, מים יכולים לחלחל אל העמודים התומכים ובעקבות כך הברזלים יתמלאו בקורוזיה ויתנפחו.

 

האם ניתן לאתר תשתיות ללא הרס?

עד היום היה צריך לחפור את כל התשתית כדי למצוא את הבעיה. כיום ישנן דרכים חדישות ופשוטות יותר לעשות זאת.

תחילה, חיפוש התשתית ומיפוי שאר התשתיות באזור. חיפוש התשתית נעשה על ידי מיכשור שולח אותות אל האדמה. כאשר אותות אלה חוזרים חזרה ניתן לקבל תמונה על סוגי התשתיות הנמצאות באזור ומצבן.

שלב השני הוא מציאת מקור הפיצוץ. בדיקה זו נעשית על ידי הזרמת גז בטיחותי לתוך הצנרת הפגועה ובדיקת האזור ממנו הגז בורח.

 

יש לכם שאלות נוספות? חושדים שיש לכם פיצוץ בצנרת? פנו אל ישראל ידין פתרונות אינסטלציה למידע מקצועי בנושא >>>

ישראל גרוסמן
ישראל גרוסמן

מהנדס בניין עם ניסיון של יותר מ-20 שנה בענף הבנייה. הוא בעל תואר ראשון בהנדסה אזרחית ותואר שני בניהול פרויקטים. ישראל עבד על מגוון פרויקטים ברחבי הארץ, כולל בניית בניינים, כבישים וגשרים.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
A problem was detected in the following Form. Submitting it could result in errors. Please contact the site administrator.