מה זה ממד נייד

A problem was detected in the following Form. Submitting it could result in errors. Please contact the site administrator.
תוכן עניינים

מה זה ממד נייד?

אם אין לכם מקלט צמוד בבניין או חדר ממ"ד בתוך ביתכם, ריכזנו עבורכם את כל מה שצריך לדעת על ממ"ד נייד שמגיע מוכן מהמפעל. רק צריך להעמיס אותו על משאית כדי לשנע אותו לבית הלקוח, למקם אותו והנה, יש לכם מרחב מוגן פרטי משלכם – קראו כאן.

מה זה ממד נייד, וכמה עולה?

ממ"ד נייד הוא מבנה עשוי בטון מזוין, על פי הנחיות פיקוד העורף, שניתן להתקין בתוך זמן קצר במיוחד ולספק הגנה טובה בפני איומים שונים. ממ"ד נייד מהסוג הזה הוא פתרון מצוין עבור אלו שמעוניינים להגן על בני משפחתם במהירות וללא צורך בשיפוצים יקרים. זאת, מכיוון שבהשוואה לבניית ממ"ד בדירה, העלויות הן הרבה יותר זולות. הנה ההבדלים בעלויות:

סוג ממ"ד

מחיר ממ"ד

בניית ממ"ד בבניין דירות

כ-100,000 – 130,000 ₪ ומעלה

בניית ממ"ד בבית פרטי

כ-110,000 – 150,000 ₪ ומעלה

התקנת ממ"ד נייד בחצר של בית פרטי

כ-30,000 – 50,000 ₪ ומעלה

יתרונות ממ"ד נייד שמגיע מוכן מהמפעל

מעביר למחיר הזול של ממדים ניידים, חשוב גם לדבר על מהירות ההתקנה של חדרי הממ"ד האלו. במציאות המזרח תיכונית בישראל, הצבט עשוי לצאת לפעילויות בדרום ולפתע, אלפי אזרחים עשויים למצוא עצמם ללא מרחב מוגן. במקרים אלו של מבצעים צבאיים מהיום להיום, בניית ממ"ד היא לא אופציה כי זה תהליך של חודשים. לכן, ממ"ד נייד שמגיע מוכן מהמפעל הינו מרחב מוגן תקני שניתן להרכיב בתוך שעות ספורות, לעומת ממ"ד בנוי שנדרש לחודשים של בנייה ביטחונית. כמו כן, כדאי לציין את נושא הגמישות, שכן ניתן להעביר ממ"ד נייד ממקום למקום במקרה הצורך (יהיה עליכם להזמין משאית-מנוף). כמו כן, מוזמנים להיכנס לאתר של החברה https://greenbuild.co.il/ אנו מתמחים בבניית ממדים בכל הסוגים.

חסרונות ממ"ד נייד שחשוב להכיר בהם

למרות שחדרי ממ"ד נייד מציעים יתרונות חשובים, ישנם גם כמה חסרונות בחדרים אלו:

  • שטח: ממ"ד נייד בדרך כלל קטן יותר מאשר ממ"ד בנוי.
  • תשתיות: חיבור תשתיות חשמל, מים וגז מצריך עבודה נוספת שכמובן אורכת יותר זמן.
  • עיצוב: בעוד שניתן לעצב חדרי ממ"ד ביד די חופשית (בהתאם לתקנות פיקוד העורף), הממ"ד הנייד הוא מבנה ש"יושב" בחצר וקשה לגרום לו להיראות אסתטי-חיצונית.

לסיכום, מה כולל תהליך התקנת ממ"ד נייד בחצר?

כל ממ"ד נייד שמגיע מוכן מהמפעל כולל את השלבים הבאים:

  1. בחירת מיקום: יש לבחור מיקום בטוח עבור הממ"ד, כזה שלא יהיה חשוף לפגיעות ישירות. יש לציין, בחירת המיקום צריכה להיעשות תוך התחשבות בהנחיות פיקוד העורף וייעוצו של מהנדס מבנים במקרה הצורך.
  2. שינוע ממ"ד נייד: לאחר בחירת המיקום בחצר, הממ"ד הנייד מועבר לבית הלקוח על גבי משאית אשר נקראת משאית-מנוף.
  3. התקנת הממ"ד: הממ"ד מותקן על ידי צוות מקצועי בחצר שלכם במיקום הנקבע מראש, כאשר שטח ההתקנה יעבור הכנה מראש על ידי הצוות.
  4. עבודות גמר: לאחר ההתקנה, מבצעים עבודות גמר כגון צביעה, ריצוף במקרה הצורך, התקנת דלת הדף רסיסים, התקנת תשתיות וכולי.

בסופו של דבר, התקנת ממדים ניידים היא החלטה לא רק חשובה, אלא קריטית לביטחון שלכם ושל בני המשפחה. 

ישראל גרוסמן
ישראל גרוסמן

מהנדס בניין עם ניסיון של יותר מ-20 שנה בענף הבנייה. הוא בעל תואר ראשון בהנדסה אזרחית ותואר שני בניהול פרויקטים. ישראל עבד על מגוון פרויקטים ברחבי הארץ, כולל בניית בניינים, כבישים וגשרים.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
A problem was detected in the following Form. Submitting it could result in errors. Please contact the site administrator.