מה חשוב לדעת על מענק ממד משרד הבינוי והשיכון?

A problem was detected in the following Form. Submitting it could result in errors. Please contact the site administrator.
תוכן עניינים

מתעניינים לגבי מענק ממד משרד השיכון? אם יש משהו אחד שלמדנו בישראל במהלך מרוצת השנים, זו העובדה שחדרי ממ"ד הם חיוניים בכל בית ודירה ברחבי הארץ. רגע לפני שאתם סוגרים על חוזה עם קבלן כזה או אחר, ריכזנו עבורכם כמה דגשים חשובים לגבי קבלת מענק ממ"ד משרד השיכון והבינוי.

 

כמה מילים על המענק הניתן לבניית ממ"ד

המספרים אולי יפתיעו אתכם, אבל בכל זאת נציין כי ביותר מ-1.6 מיליון דירות בישראל אין ממ"ד. במדינה אשר מטווחת על ידי טילים, גראדים, סקאדים ועוד תחלואות-טרור – אסור שזה יקרה! לכן, מדינת ישראל עושה את כל שביכולתה בכדי לצייד כמה שיותר דירות בחדרי ממ"ד תקניים על פי הנחיות פיקוד העורף. עם זאת, יש להבהיר כי המענק הנ"ל ניתן אך ורק לאזרחי ישראל אשר מתגוררים לאורך קווי העימות עם לבנון ודרום הארץ. תוהים אם גם אתם זכאים למענק? ובכן, ישנה רשימה שלמה אשר כוללת בתוכה את כלל יישובי קו העימות, שם תוכלו לברר את זכאותכם. לאחר שתבררו כי הנכם זכאים למענק בניית ממ"ד, סרקו את הקריטריונים הבאים שריכזנו עבורכם – המשיכו לקרוא.

 

קריטריונים לקבלת מענק בניית ממ"ד

הנחיות פיקוד העורף קובעות כי יש תנאים מובחנים וברורים לקבלת זכאות בניית ממ"ד, אשר תושבי קו העימות צריכים לעמוד בהם. על מנת לקבל מענק בניית ממדים, אלו יהיו 3 הקריטריונים הבסיסיים שתצטרכו לעמוד בהם:

  1. יש להציג אסמכתאות לכך שאתם בעלי הנכס אשר רשומים בטאבו, באותה דירה הממוקמת לאורך קווי העימות הביטחוני.
  2. יש להנפיק את האישורים לכך שמבקשי המענק תושבי קבע בישראל.
  3. יש להציג את האישורים הרלוונטיים לכך שהנכס או הבעלים של הנכס אינם זכאים להטבות אחרות לבניית ממ"ד, מטעם המדינה.

 

מהו המענק בפועל לבניית ממד? כמה כסף מקבלים?

כאמור, מענק ממד משרד השיכון מאפשר לכם לקבל סכום כסף בלתי מבוטל לבניית חדר הביטחון. מבלי להזכיר יישובים ספציפיים, יש לציין כי גובה המענק של משרד השיכון והבינוי נקבע בהתאם לסוג הדירה וכן בהתאם ליישוב בו הדירה ממוקמת. כל עוד מדובר על בנייה עצמית או רכישה של דירה בבניית קרקע (כלומר בית קרקע), או הרחבת דירה בבית צמוד קרקע – גובה המענק יעמוד על סכום של 10,400 ש"ח. אם בעלי הנכס מעוניינים לרכוש דירה חדשה ולקבל מענק, יש לציין כי המענק יהיה רלוונטי רק במקרים של בניינים בני 2 קומות לפחות. במקרים אלו, כמו גם במקרים בהם בעלי הנכס מעוניינים להרחיב דירה בבניין כזה – גובה המענק יעמוד על זכום של 9,100 ₪ בלבד. כמו כן, מוזמנים להיכנס לאתר שלנו https://saferoom.co.il למידע המלא.

 

כיצד ניתן לקבל מענקי ממדים משרד השיכון והבינוי?

בניגוד למענקים אחרים הניתנים על ידי המדינה, במקרים של מענק ממד משרד השיכון, המענק מגיע רק לאחר השלמת העבודה. ליתר דיוק, המענק מתקבל רק לאחר שהעבודה מסתיימת ומהנדס בניין אישר כי הבנייה התבצעה לפי הנחיות פיקוד העורף. במילים די פשוטות, על מנת לקבל את המענק, יש לבצע את 6 הפעולות הבאות:

  1. לברר האם אתם כלולים ברשימת היישובים הזכאים למענק.
  2. להגיש בקשה למענק למשרד הבינוי והשיכון.
  3. למצוא את הקבלן הנכון או לבנות בצורה עצמאית.
  4. לקבל אישור על תקינות הממ"ד ממהנדס מטעם המשרד.
  5. להגיש את האישור לבנק למשכנתאות.
  6. הבנק ישלם את המענק ישירות לקבלן או לבונה עצמאי.

צריכים מידע נוסף לגבי מענק ממד משרד השיכון?  צרו קשר וקבלו ייעוץ מאיתנו!

ROOM

ישראל גרוסמן
ישראל גרוסמן

מהנדס בניין עם ניסיון של יותר מ-20 שנה בענף הבנייה. הוא בעל תואר ראשון בהנדסה אזרחית ותואר שני בניהול פרויקטים. ישראל עבד על מגוון פרויקטים ברחבי הארץ, כולל בניית בניינים, כבישים וגשרים.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
A problem was detected in the following Form. Submitting it could result in errors. Please contact the site administrator.