קורס בודק תרמוגרפיה

A problem was detected in the following Form. Submitting it could result in errors. Please contact the site administrator.
תוכן עניינים

קורס בודק תרמוגרפיהקורס בודק תרמוגרפיה הוא קורס שפחות מוכר לקהל הרחב, ועדיין יש לו פופולריות רבה. הסיבה לכך היא שהקורס יכול להיות השלמה לבעלי מקצוע, זאת אומרת שהם יכולים להרחיב את הידע שלהם ואת תחום ההתמחות שלהם לאחר הסמכתם. ומנגד, יש גם אנשים ללא ניסיון שבוחרים ללמוד את הקורס כדי שיוכלו להשתלב בעבודה בתור בודקי תרמוגרפיה. 

 

מהי בדיקה תרמוגרפית?

בדיקת תרמוגרפית היא בדיקה שגרתית של לוחות החשמל. מי שמבצע את הבדיקה הוא רק אדם שהוסמך לכך, בודק תרמוגרפי או חשמלאי. הבודק בוחן נקודות חלושות בלוח ומתקן את הליקויים שנמצאו ובכך אנחנו למעשה חוסכים הוצאה גדולה יותר בעתיד. מלבד ללוחות החשמל, בדיקה תרמוגרפית היא בגדול בדיקה עם מצלמה תרמית, זאת אומרת שהבדיקה היא גם נכונה למאתרי נזילות. כאשר מדובר על בדיקה בלוחות החשמל, יש צורך בהספק של מעל 63 אמפר. כמו כן, כאשר מדובר על נזילה יש לבצע את הבדיקה באמצעות מצלמה תרמית גם כן, כדי לזהות היכן נמצאים הליקויים ולחסוך הרס של מבנה.

הבדיקה מתאימה למשרדים גדולים, בתים פרטיים, מקומות מסחר וכן הלאה. לוחות החשמל הם עם בלאי גבוה, במיוחד במקומות תעשייתיים ובדיוק כמו שאנחנו צריכים לערוך בדיקות שגרתיות לעצמנו ולרכב, אנחנו צריכים לערוך בדיקות שגרתיות ללוח החשמל. 

מי מבצע בדיקה תרמוגרפית?

כל מי שהוסמך לבצע בדיקות תרמוגרפיות יכולות לעשות את הבדיקה, כמו כן גם חשמלאי ואינסטלטור. עם זאת, לא כל חשמלאי או אינסטלטור מבצע את הבדיקה מכיוון שהלקוח ברוב המקרים ירצה מישהו ניטרלי – בודק תרמוגרפי. יש בודקים שיש להם גם הכשרה לתקן ליקויים שנמצאו, ויש בעלי מקצוע שתפקידם רק לאתר את התקלה ובהתאם לכך להגיש דוח ליקויים. שימו לב, אין אכיפה משמעותית על הבודקים השונים ולכן, לקוחות רבים מבקשים לראות את הסמכה – תעודה אשר מציגה את ההכשרה שלכם לביצוע בדיקות תרמוגרפיות. 

 

על קורס בודק תרמוגרפיה 

קורס בודק תרמוגרפיה הוא קורס המלמד אותנו לערוך בדיקות ללא הרס. בקורס אנו לומדים על מערכת המים, צנרת, ביוב, מערכת החשמל, מבנה המתקנים, חומרים, סביבת עבודה, משטרי מתח וזרם, מערכות מובנות, איטום גגות, חומרי בידוד ועוד. זאת אומרת, בקורס אנחנו לא לומדים רק איך לבדוק לוח חשמל או את מערכת הצנרת, אלא גם אנחנו צריכים להבין איך המערכת עובדת ואיך לזהות ליקויים. המטרה של הקורס היא לתת לכם את הסמכות לשמור על מערכות בתחום האחריות של הקורס. 

בקורס נלמד איך עובדים מרחוק עם מצלמה תרמית וכיצד היא עובדת, איך מזהים כשלים וכמו כן אמצעי בטיחות בזמן העבודה. הקורס מיועד גם למי שאין הכשרה והוא רוצה לעבוד בבדיקות תרמוגרפיות, וכמו כן הקורס גם מיועד לכל מי שכבר עוסק בתחום ורוצה להרחיב את תחום ההתמחות שלו כמו: עוסקים בתחום חשמל, אלקטרוניקה, חקלאות, אינסטלציה, קבלני שיפוצים ועוד. כל מי שמסיים את הקורס יהיה זכאי לקבל תעודה אשר מהווה לו הסמכה לביצוע בדיקות תרמוגרפיות. 

יש אפשרות לבצע קורס רמה 1 או רמה 2. במקרים מסוימים יהיה ניתן לבצע את השילוב בין שני הקורסים. קורס רמה 2 מיועד לבוגרי רמה 1 והוא כולל תזכורת מקורס 1, הכרה של הממשק, עקרונות אינפרא אדום, רזולוציה מרחבית, תאוריית IR, יחסים בין כוח קורן לטמפרטורה, עקומות טמפרטורה, כיול חיישני אינפרא, דוח ליקויים, דוח ניתוח מיפוי כמותי, סכנה במקום עבודה, תוכנות מיוחדות ועוד עבודות מעשיות כגון תרגול, שימוש בתוכנות, הפקת דוחות ועוד. 

 

מהו משך זמן הקורס?

קורס רמה 1 וקורס רמה 2 שניהם אורכים בין כמה ימים בודדים ועד שבועות בודדים. קורס בודק תרמוגרפיה רמה 1 לרוב יהיה ארוך יותר, ורק לאחר שנת ניסיון ניתן יהיה לגשת לקורס רמה 2. משך הזמן של קורס רמה 2 נע בין שלושה ימים ועד שבוע וחצי. המחיר של הקורס בודק תרמוגרפיה משתנה בהתאם להיקף הקורס ובהתאם ללוח הזמנים, בדרך כלל המחיר נע בין 5,200 ש"ח ועד 6,500 ש"ח.

קורס רמה 1 מיועד למי שיש לו ניסיון בתחום, וגם למי שאין ניסיון בתחום ויש לו 12 שנות לימוד. קורס בודק תרמוגרפיה נחשב לקורס מבוקש מכיוון שהמקצוע עצמו מבוקש. תוכלו לעבוד לאחר הקורס באופן פרטי, או לעבוד תחת מישהו כדי לצבור ניסיון. בדרך כלל ניתן לפתוח את התחום הפרטי רק לאחר צבירת ניסיון והכרה עם בדיקות פיזיות. קורס רמה 2 מיועד למי שכבר צבר ניסיון של שנה לפחות מזמן סיום קורס רמה 1. 

כמה מרוויח בודק תרמוגרפיה?

השכר של בודק תרמוגרפיה משתנה בהתאם לאם הוא עובד כשכיר או עצמאי. השכר משתנה גם בהתאם לניסיון אותו צבר ובהתאם לביקוש שלו בשוק. בדיקה שגרתית של בודק תרמוגרפיה נעה בין 300 ועד 400 ש"ח. בדיקה מורכבת יותר יכולה גם להגיע למחיר של כמה אלפי שקלים. 

היתרונות של קורס בדיקות תרמוגרפיות

השקעה בקורס בדיקות תרמוגרפיות יכולה לספק יתרונות רבים לאנשי מקצוע בתחומים כמו בנייה, חשמל, מכונות ותחזוקה. בואו נעמיק ביתרונות הנסתרים של שליטה בבדיקות תרמוגרפיות:

בטיחות וצמצום סיכונים משופרים

בדיקה תרמוגרפית מאפשרת למומחים לזהות רכיבים חשמליים מתחממים יתר על המידה, בידוד פגום וסכנות אש פוטנציאליות. על ידי איתור בעיות אלו בשלב מוקדם, אנשי מקצוע יכולים לנקוט באמצעים הדרושים כדי למנוע תאונות, לצמצם את זמן ההשבתה ולהבטיח את בטיחותם של הצוות והנכסים כאחד.

חיסכון בעלויות ויעילות אנרגטית

בדיקת תרמוגרפיה עוזרת לזהות חוסר יעילות אנרגטית במבנים, ציוד ומערכות. על ידי זיהוי אזורים של אובדן חום או צריכת אנרגיה מופרזת, אנשי מקצוע יכולים לקבל החלטות מושכלות כדי לייעל את השימוש באנרגיה, להפחית את חשבונות החשמל ולשפר את היעילות התפעולית הכוללת.

תחזוקה מונעת והגדלת תוחלת החיים של הציוד

בדיקות תרמוגרפיות סדירות יכולות לזהות תקלות מכניות וחשמליות, כגון חיבורים רופפים, מיסבים בלויים או רכיבים פגומים. גישה פרואקטיבית זו מאפשרת לאנשי מקצוע לתזמן תחזוקה בזמן, מניעת תקלות קטסטרופליות, מזעור זמן השבתה והארכת תוחלת החיים של הציוד.

אבטחת איכות ותאימות משופרים

בדיקות תרמוגרפיות עוזרות להבטיח עמידה בתקנים ובתקנות בתעשייה. על ידי זיהוי פגמים או חריגות פוטנציאליים במוצרים או במבנים, אנשי מקצוע יכולים לתקן בעיות לפני שהן מסלימות, ובכך לשפר את הבטחת האיכות ולהפחית את הסיכון להחזרת מוצרים או קנסות על אי ציות.

אבחון ופתרון בעיות מדויקים

בדיקה תרמוגרפית מאפשרת לאנשי מקצוע לאתר את המיקום המדויק של בעיות, גם במערכות מורכבות או מבנים. על ידי אבחון מדויק של שורש הבעיות, מומחים יכולים לתכנן אסטרטגיות תיקון או תחזוקה יעילות, למזער ניחושים ולחסוך זמן ומשאבים כאחד.

יתרון תחרותי וקידום קריירה

רכישת מיומנויות בדיקות תרמוגרפיות יכולה לתת לאנשי מקצוע יתרון תחרותי בשוק העבודה. מעסיקים מכירים בערך של אנשים שיש להם את היכולת לבצע בדיקות תרמוגרפיות ולספק ניתוח מדויק. על ידי שליטה בטכניקה זו, אנשי מקצוע יכולים לשפר את סיכויי הקריירה שלהם ולפתוח דלתות להזדמנויות חדשות.

לסיכום, הרשמה לקורס בדיקות תרמוגרפיות מספקת ליחידים מגוון יתרונות, כולל ידע ומיומנויות מיוחדים, ניסיון מעשי והכרה מקצועית. על ידי השקעה בפיתוח המקצועי שלהם, אנשים יכולים למצב את עצמם כמומחים בתחום בדיקות התרמוגרפיה, לתרום להצלחת הארגונים שלהם ולקדם את הקריירה שלהם בתעשיות הדינמיות בישראל.

ישראל גרוסמן
ישראל גרוסמן

מהנדס בניין עם ניסיון של יותר מ-20 שנה בענף הבנייה. הוא בעל תואר ראשון בהנדסה אזרחית ותואר שני בניהול פרויקטים. ישראל עבד על מגוון פרויקטים ברחבי הארץ, כולל בניית בניינים, כבישים וגשרים.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
A problem was detected in the following Form. Submitting it could result in errors. Please contact the site administrator.