קורס בונה מקצועי לפיגומים

A problem was detected in the following Form. Submitting it could result in errors. Please contact the site administrator.
תוכן עניינים

על פי תקנות בטיחות בעבודה ועבודות בנייה, אין להתקין פיגומים שגובהם עולה על 6 מטרים באתר בנייה, אלא רק תחת הפיקוח של בונה פיגומים מוסמך. אם אתם שוקלים להירשם לקורס זה, כדאי לדעת כי קורס בונה מקצועי לפיגומים מהווה יתרון חשוב בתעשיית הבנייה, המשיכו לקרוא.

לשיטת מינהל הבטיחות במשרד העבודה והרווחה, קורס בונה מקצועי לפיגומים מחייב עמידה במספר קריטריונים וכן תנאי קבלה. בעוד כי נדרש ניסיון של לפחות 3 שנים בהקמת פיגומים, תנאי הקבלה מחייבים גם אישור הניתן על ידי מעסיק, קרי אישור העסקה. האישור צריך לכלול אסמכתא לעבודה בפיגומים, כמו גם אישור שנקרא "תקופת ביטוח ומעסיקים". את האישור הזה ניתן לקבל מהמוסד לביטוח לאומי.

מה לומדים בקורס בניית פיגומים?

ישנם סוגים רבים ושונים של פיגומים הקיימים בשוק כיום, ובתור בונה מקצועי לפיגומים, יש צורך להבדיל ולהבחין בין הסוגים השונים

דאי לדעת כי קורס בונה מקצועי לפיגומים מהווה יתרון חשוב בתעשיית הבנייה
קרדיט תמונה: freepik

כבדרך קבע. וכאן נכנס לתמונה קורס בונה מקצועי לפיגומים. קורס בונה מקצועי לפיגומים מספק לתלמידים את כל מה שצריך לדעת על בניית פיגומים, לרבות השגחה על פרויקט פיגומים, פירוקם בסיום, הרכבת פיגומים בצורה בטוחה וכולי.

תלמדים בקורס זה למדים כיצד להעריך את הסיכון של פרויקט פיגומים, כמו גם לזהות את סוג הפיגום הנכון ולבחור את חומרי הפיגומים הנכונים לפרויקט נתון. כמו כן, תלמדו כיצד להשתמש במגוון כלים וציוד על מנת להשלים פרויקט פיגומים מכל סוג. ולא פחות חשוב, קורס זה גם מכסה את אמצעי הבטיחות שיש לנקוט בעת שימוש בכל סוג של פיגום, כמו גם כיצד לעבוד בבטחה בעת עבודה בגובה.

איזו תעודה מקנה קורס בונה מקצועי לפיגומים?

אם סיימתם את הקורס בהצלחה, שזה אומר מעבר מוצלח של ההתנסויות המעשיות והלימודים התאורטיים, אתם זכאים לקבל תעודת בונה פיגומים מוסמך. זהו מקצוע שתמיד יהיה מבוקש, כל עוד אנחנו נמשיך לבנות כאן על כדור הארץ, ככה שיש למקצוע זה יתרונות חשובים.

התעודה היא תעודת הסמכה מקצועית אשר ניתנת על ידי משרד העבודה והמינהל לבטיחות תעסוקתית, וזוהי תעודת הסמכה אשר מכובדת באת אתרי העבודה השונים ברחבי הארץ. בעוד כי תעודת הסמכה זו תקפה למשך מספר שנים בלבד, בהמשך הקריירה שלכם תוכלו לבחור לחדש את הרישיון שלכם לעסוק בתחום. משך הקורס בד"כ כ-60 שעות אקדמיות, והקורס מוכר כימי עיון לממוני בטיחות.

עד כמה בונה פיגומים מבוקש בשוק?

פיגומים חשובים בתעשיות רבות. למשל, פיגומים הכרחיים בבנייה ובפרויקטים של הנדסה. ובעוד שחלק מהפיגומים נרכשים על ידי חברות בענפים שונים, פיגומים אחרים נשכרים על ידי קבלנים שעשויים להשתמש בהם באופן זמני. מכיוון שפיגומים נמצאים כמעט בכל פרויקט שיפוץ ובנייה, מדובר במקצוע שתמיד יהיה לו ביקוש רב בשוק.

מעבר לכך שתוכלו לשמש בתור בונים מקצועיים של פיגומים, תוכלו גם לעבוד בתור מפקחי בניית פיגומים, תוכלו לספק שירותי ייעוץ פיגומים לקבלנים, למהנדסים ועוד. בסופו של דבר, מדובר במקצוע די מבוקש בשוק וכזה שמניב הכנסה מכובדת.

למי מתאים קורס פיגומים מקצועי?

באופן כללי, קורס זה בדרך כלל אידיאלי לכל מי שזה עתה התחיל בתעשייה או למי שרוצה לבצע איזושהי הסבת מקצוע בתוך ענף הבנייה. בהיבט הזה של הדברים, קורס בונה מקצועי לפיגומים מאוד מתאים עבור עגורנים ומנופאים, אנשים שהוסמכו לאחר קורס אתתים, מפקחי בנייה מסוגים שונים ועוד.

בעוד כי הקורס כולל הדרכה, תיאוריה ופעילות מעשית, קורס עשוי גם להתאים לנגרים, חשמלאים, אינסטלטורים, טייחים, לבנים וצבעים ועוד. בשורה התחתונה, קורסי בניית פיגומים מתאימים למי שרוצה ללמוד כיצד לבנות פיגומים.

תנאי הקבלה לקורס בניית פיגומים

תנאי הקבלה עבור קורס בונה מקצועי לפיגומים מצריכים, קודם כל, ניסיון של 3 שנים לפחות בהקמת פיגומים. מעבר לכך, יש צורך לספק את הצהרת הניסיון תחת פיקוח בונה פיגומים מוסמך, כאשר אותו בונה מקצועי חייב להיות רשום במרשם המנהל.

בנוסף לעיל, תנאי הקבלה כוללים גם תעודת עבודה בגובה וכן אסמכתת "תקופות ביטוח ומעסיקים" מהמוסד לביטוח לאומי. אם אתם מרגישים שזה התחום שאתם רוצים לעסוק בו, ישנו מגוון רחב של מוסדות לימוד ברחבי הארץ, שמציעים מסלולי לימוד בהיקפים שונים.

קבל פרטים נוספים מאת היחידה לפיתוח מפקחי בניה.

ישראל גרוסמן
ישראל גרוסמן

מהנדס בניין עם ניסיון של יותר מ-20 שנה בענף הבנייה. הוא בעל תואר ראשון בהנדסה אזרחית ותואר שני בניהול פרויקטים. ישראל עבד על מגוון פרויקטים ברחבי הארץ, כולל בניית בניינים, כבישים וגשרים.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
A problem was detected in the following Form. Submitting it could result in errors. Please contact the site administrator.