קורס מניעת ליקויי בנייה

A problem was detected in the following Form. Submitting it could result in errors. Please contact the site administrator.
תוכן עניינים

קורס מניעת ליקויי בנייהתחום הבנייה הוא תחום פרוץ בו עובדים אנשים רבים ללא הכשרה מתאימה. בעקבות כך יכולים להיות ליקויי בנייה רבים שעלולים לגרום נזק לרכוש ולאדם. כיום קיים קורס מניעת ליקויי בנייה שמיועד להפחתת ליקויי הבנייה ולשפר את איכות הביצוע של עבודות בנייה בארץ. 

 

מהו קורס מניעת ליקויי בנייה?

קורס מניעת ליקויי בנייה הוא קורס שמקנה את הכלים המקצועיים לבנייה איכותית. בקורס מקבלים דגש על התקנים הישראליים הנדרשים לבנייה איכותית. על ידי קורס מניעת ליקויי בנייה ניתן לצמצם משמעותית את ליקויי הבנייה ואף למנוע אותם לחלוטין. הקורס מוצע על ידי מכון התקנים הישראלי במטרה להעלות את רמת האיכות של עבודות הבנייה בארץ ולמזער באופן משמעותי את ליקויי הבנייה. במכון התקנים הישראלי פועל מרכז הדרכה שמיועד להסמכה והדרכה של תקנים ישראליים של תעשיות שונות במשק הישראלי, וכך גם של תעשיית הבנייה. 

למה צריך?

בשנים האחרונות, ענף הבנייה בארץ הולך וצובר תנופה רבה. בכל שנה נבנים מבנים חדשים רבים שמיועדים לאכלוס אזרחים במקומות שונים בארץ. לצד היתרונות הרבים, קיים גם חיסרון מרכזי והוא בליקויי הבנייה. בפרויקטים רבים בארץ יש ליקויי בנייה בתחומים שונים כמו ליקויים בשלד של הבניין, ליקויים בתשתית של המבנה, באינסטלציה של הבניין, באיטום שלו, בריצוף וכן הלאה. בעקבות ליקויי הבנייה הללו עלולים להתרחש אסונות שונים שעלולים לגרום לנזק רב הן לרכוש והן לאדם. לעתים אנשי המקצוע בוחרים להתעלם מתקנות הבטיחות ולעתים אין להם את הכלים הנדרשים לביצוע עבודות איכותיות. ליקויי בנייה יכולים לנבוע מסיבות שונות ולהוביל לנזקים חמורים רבים. מהסיבה הזאת, עלה הצורך בהעמקת הידע, בהקניית הכלים והמיומנויות הנדרשות ובהעברת המידע לאנשי המקצוע שנמצאים בתחום הבנייה. 

 

מה כוללת תכנית הלימודים?

תוכנית הלימודים של קורס מניעת ליקויי בנייה כוללת מגוון נושאי לימוד שונים המיועדים להקנות למשתתפי הקורס את הידע המקצועי הנחוץ ואת הכלים הנחוצים למניעת ליקויי בנייה. במסגרת הקורס ידונו בפן המשפטי של ענף הבנייה, ילמדו על החוקים והתקנות לבנייה איכותית, יתעמקו בסוג ליקויי הבנייה האפשריים הן בתהליך הבנייה עצמו והן בסופו ועוד. 

בין נושאי הלימוד של קורס מניעת ליקויי בנייה נכללים גם הנושאים הבאים-

  • נגישות בבנייה
  • עבודות אינסטלציה
  • איטום גגות
  • לוחות גבס
  • בדיקות בטון
  • עבודות חיפוי קירות
  • עבודות ריצוף
  • תקנות בטיחות

ועוד נושאי לימוד רבים מרתקים וחשובים. 

 

למי מתאים קורס מניעת ליקויי בנייה?

קורס מניעת ליקויי בנייה, הוא קורס שמיועד לאנשי מקצוע שעוסקים בענף הבנייה ומעוניינים להתמחות בתחום ליקויי הבנייה. בעלי מקצוע שונים יכולים להתקבל לקורס זה ביניהם מהנדסי בניין, הנדסאי בניין, מפקחי בנייה, מנהלי עבודה בבניין, אדריכלים, יזמי נדל"ן, מנהלי פרויקטים ועוד. 

אם אתם עוסקים בענף הבנייה ואתם רוצים לשדרג את המיומנויות שלכם ולקבל את הכלים הנדרשים לבנייה איכותית ולמניעת ליקויי בנייה, הקורס הוא הדרך המתאימה. 

 

קבלת תעודת גמר

בתום הקורס, כל משתתפי הקורס שיעמדו בדרישות הקורס ויעברו בהצלחה את בחינות הסיום יהיו זכאים לתעודת גמר. תעודת הגמר ניתנת מטעם מרכז ההדרכה של מכון התקנים הישראלי. על ידי תעודת הגמר בוגרי הקורס יוכלו להשתלב בענף הבנייה וההנדסה האזרחית בישראל בתחום ביקורת המבנים. 

מה אפשרויות התעסוקה בתחום?

כפי שציינו, בתחום הקורס הבוגרים שעמדו בדרישות יקבלו תעודת גמר מטעם מרכז ההדרכה של מכון התקנים הישראלי. עם תעודת הגמר, הבוגרים יוכלו להשתלב במגוון תפקידים. לדוגמא, בוגרי הקורס יוכלו לבחור להשתלב כמומחים לליקויי בנייה במשרדי נדל"ן או בחברות בנייה שונות. מחפשים אנשי מקצוע שמומחים בענף למטרות ייעוץ והכוונה במגוון ארגונים או גופים ציבוריים שעוסקים בתחום הבניין. 

לסיכום, 

קורס מניעת ליקויי בניין הוא קורס בו לומדים כיצד להימנע מליקויי הבנייה. במהלך הקורס יכירו את התקנים העדכניים, את המוצרים השונים, את חומרי הבנייה השונים ויבחנו כיצד ליישם את תהליך הבנייה באופן איכותי על מנת למנוע ליקויי בנייה ולמנוע נזקים לרכוש ולחיי אדם. הקורס מוצע על ידי מרכז ההדרכה של מכון התקנים הישראלי ובסופו הבוגרים יקבלו תעודת גמר איתה יוכלו להשתלב בתחום. כל מי שעוסק בענף הבנייה ורוצה להתמקצע בתחום ולשדרג את המיומנויות שלו יוכל למצוא עניין בקורס מניעת ליקויי בניין. 

ישראל גרוסמן
ישראל גרוסמן

מהנדס בניין עם ניסיון של יותר מ-20 שנה בענף הבנייה. הוא בעל תואר ראשון בהנדסה אזרחית ותואר שני בניהול פרויקטים. ישראל עבד על מגוון פרויקטים ברחבי הארץ, כולל בניית בניינים, כבישים וגשרים.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
A problem was detected in the following Form. Submitting it could result in errors. Please contact the site administrator.