קורס קבלן איטום – איך מקבלים הסמכת קבלן איטום מורשה?

A problem was detected in the following Form. Submitting it could result in errors. Please contact the site administrator.
תוכן עניינים

קורס קבלן איטוםכדי למנוע נזקי מים במבנים ולהפחית את סיכוני הבריאות והבטיחות, נדרש לבצע עבודות איטום בכל החלקים הרלוונטיים של הבניין, כמו בגג, במרתף ובמרפסות. עבודות האיטום צריכות להיות איכותיות. בישראל, השיטה המובילה לביצוע עבודות איטום היא יישום יריעות ביטומניות מפולימר על-ידי הלחמה. ישנן טכנולוגיות נוספות לביצוע עבודות איטום, אך על מנת להבטיח תוצאות טובות ולמנוע נזקי מים וסכנות לחיי אדם, חשוב לבצע את העבודות בצורה תקינה ולפי תקנים מתאימים. גופי פיקוח מקפידים על תקן גבוה לביצוע עבודות איטום ומאשרים רק קבלני איטום מקצועיים שעברו הסמכה מתאימה לביצוע העבודות. מעוניינים להשתלב בתחום וללמוד קורס קבלן איטום? המאמר הבא הוא בשבילכם.

 

מהו קורס קבלן איטום?

קורס קבלן איטום הוא קורס מקצועי שכולל תוכנית הדרכה מקצועית המיועדת להכשרת אנשי מקצוע בתחום איטום מבנים. הקורס מיועד להכשיר את המשתתפים לבצע עבודות איטום מבנים בצורה מקצועית וטובה. התכנים של הקורס כוללים היכרות עם מוצרים וטכנולוגיות לאיטום ואיתור נזקי מים, פעולות הכנה וטיפול במצבי חירום, ובניית מערכות איטום ומניעה. הקורס מציע ידע וכלים מתקדמים לביצוע עבודות איכותיות באיטום מבנים ומתאים למי שמעוניין להתמחות בתחום זה. בסיום הקורס, המשתתפים מקבלים תעודת הסמכה המאפשרת להם לבצע עבודות איטום מקצועיות ולהשתלב בענף זה באופן מקצועי ומצליח. תכני הקורס והאורך שלו עשויים להשתנות בהתאם לגורמים שונים כמו מוסד הלימוד בו תלמדו וצרכי התלמידים.

מטרת הקורס

קורס קבלן איטום מציע למשתתפים בו כלים מתקדמים וידע רב על מנת לבצע עבודות איכותיות בתחום האיטום. הקורס מתמקד בהפחתת תופעות רטיבות ובמניעת ליקויי בנייה בבתים ציבוריים ופרטיים. הוא מיועד למי שמעוניין להתמחות בתחום זה ומציע למשתתפים טכניקות לביצוע איטום בצורה יעילה ואמינה. בסיום הקורס, המשתתפים יקבלו תעודת הסמכה מוכרת, המאפשרת להם לבצע עבודות איטום מקצועיות ולהשתלב בענף זה באופן מקצועי ומצליח. הקורס כולל תכניות לימוד מקיפות ופעילויות מעשיות כדי להבטיח שהמשתתפים יקבלו את הכלים והידע הנדרשים על מנת להצליח בעולם המקצועי של האיטום.

 

למי מיועדים הלימודים?

קורס קבלן איטום הוא קורס שמיועד למקצוענים בתחומי התשתיות, הבנייה והנדל"ן ולכן מי שמעוניין לפתח את היכולות שלו ולהתמחות בעבודות איטום מבנים. הקורס מתאים במיוחד לקבלני שיפוצים, מנהלי עבודה בבניין ומנהלי פרויקטים בבנייה, וכן לקבלנים בתחום הבידוד ולמנהלי אתרי בנייה. במסגרת הקורס, המשתתפים ילמדו טכניקות מתקדמות לביצוע עבודות איטום מקצועיות בבתים ציבוריים ופרטיים וילמדו כיצד להפחית תופעות רטיבות וליקויי בנייה. במהלך הקורס, המשתתפים יקבלו ידע תיאורטי ופרקטי בנושאים שונים הקשורים לחומרים, כלים וטכניקות המשמשות בעבודות איטום כך שהבוגרים יוכלו ליישם את הידע בצורה מקצועית וטובה.

 

מה כוללת תכנית הלימודים?

קורס הכשרת קבלן איטום מתמקד בלמידה וביכולות לבצע עבודות איטום ולאתר נזילות ומצבי רטיבות במבנים. התוכנית הלימודית כוללת הרצאות תיאורטיות לצד תרגולים מעשיים שונים כולל ניסוי והתנסות בטכניקות וציוד המקצועי. בנוסף, במסגרת הקורס נערכים סיורים לימודיים במבנים ובאתרי בנייה. סיורים אלה מיועדים להציג למשתתפים דוגמאות מעשיות לתהליכי בנייה שונים ולתיקונים של בעיות בניין, לרבות בעיות איטום. במהלך הקורס, המשתתפים ילמדו על חומרי בנייה שונים ועל ההשפעה שלהם באיטום המבנה. בנוסף משתתפי הקורס ילמדו על הציוד המקצועי שנדרש לעבודה, ויקבלו כלים ליישום תהליכי איתור וטיפול בנזילות. הקורס מיועד לעובדים בתחומי התשתיות, הבנייה והנדל"ן, כמו גם לקבלני שיפוצים, מנהלי עבודה בבניין, מנהלי פרויקטים בבנייה, קבלנים בתחום הבידוד ולמנהלי אתרי בנייה.

קראו עוד: איטום גגות ביריעות ביטומניות

כמה זמן נמשך הקורס?

משך הקורס הוא לא חד משמעי והוא יכול להשתנות בהתאם לגורמים שונים, כאשר המרכזי בהם הוא המוסד הלימודי בו תלמדו. בנוסף, תהיה השפעה על משך הקורס במידה שתבחרו בקורס ערב או קורס בוקר. בדרך כלל קורס קבלן איטום נע בין שלושה לחמישה חודשים וכולל בין 12 ל-20 מפגשים. הלימודים בדרך כלל מתקיימים בשעות הערב, כדי להתאים לצרכי העובדים. אך על מנת לקבל מידע מדויק יש לפנות למוסד הלימודים הרלוונטי.

 

האם יש תנאי קבלה לקורס?

גם תנאי הקבלה לקורס קבלן אטום משתנים בין מוסדות הלימודים השונים. כפי שציינו מדובר בקורס שמתאים למועמדים עם רקע בתחומי הבנייה אך גם למי שמעוניין להשתלב בתחום לראשונה. יש מוסדות לימוד בהם יש צורך בהצגת אישור ניסיון בתחום הלחמת היריעות כחלק מתנאי הקבלה. לכן, אם אין לכם אישור כזה יש לקחת זאת בחשבון.

מה נושאי הלימוד בקורס?

במסגרת קורס קבלן איטום נלמדים נושאים שונים. בין נושאי הלימוד בקורס-

  • הכנת הגג לאיטום
  • חוקי תכנון ובנייה
  • איטום פולימרי
  • איתור נזילות
  • איטום במבנה ישן
  • תקנים לשימוש בדבקים
  • שימוש ביריעות ביטומניות
  • פתרונות לנזילות מגגות
  • כשלים ברצפת בטון
  • זיהוי נקודות תורפה
  • עבודה במרתפים ורצפות
  • בדיקות מד לחות
  • בקרת איכות לחומרים
  • טיפול בחדרים רטובים
  • ציוד איתור נזילות
  • איטום קירות חיצוניים
  • חומרי איטום מתקדמים
  • איטום קירות
  • איטום מרפסות

ועוד רבים.

 

סיום הקורס

בסיום הקורס, משתתפי הקורס שיסיימו בהצלחה את המבחנים העיוניים והמעשיים המתאימים, יקבלו תעודת "איטום מקצועי מוסמך" או "איטום מורשה", תלוי במוסד הלימוד. חלק מהמוסדות דורשים גם סטאז' ובסיומו ניתנת ההסמכה. בוגרי חלק מהמוסדות רשאים להירשם ברשימת קבלני האיטום ולהתחיל לעבוד במקצוע.

קורס הכשרת קבלן איטוםאיטום מבנים הוא שלב חשוב בתהליך בניית מבנים. תהליך זה כולל איטום סדקים ופתחים נוספים בקירות ובגג כדי למנוע חדירת לחות, אוויר ומזיקים למבנה. איטום מבנים גם עוזר לשפר את יעילות האנרגיה על ידי מניעת דליפת אוויר. על ידי איטום סדקים ופתחים קיימים, מבנים יכולים להפוך ליעילים יותר באנרגיה ולהפחית את עלויות התפעול הכוללות שלהם.

בנוסף, תהליך האיטום יכול לעזור להפחית את רמות הרעש בתוך הבניין, מה שהופך אותו לנוח יותר עבור הדיירים. ישנם מגוון מוצרים זמינים לצרכי איטום מבנים, כאשר בחירה בחומרים המתאימים ביותר אטמים תבטיח שהבניין יהיה אטום ומוגן כראוי מפני חדירת לחות ואוויר, תוך שיפור היעילות האנרגטית שלו. כדי להבטיח שתהליך האיטום ייעשה בצורה הטובה והפרקטית ביותר, זהו תפקידו של קבלן איטום לפקח ולנהל את תהליכי האיטום שמתבצעים בפועל במבנים.

מהו תפקידו של קבלן איטום?

קבלני איטום הינם בעלי מקצוע המתמחים במניעת נזקי מים למבנים מסוגים שונים. הם משתמשים במגוון שיטות וחומרים על מנת לוודא שהמבנה נאטם מפני רטיבות לרבות שימוש באביזרי איטום, חומרי איטום, ציפויים לאיטום ועוד. קבלני איטום חיוניים לכל מבנה שצריך להגן עליו מפני נזקי מים בשל מיקומו או סביבתו. הם מספקים שירותים חיוניים עבור מבני מגורים ומסחר כאחד, ומסייעים בהגנה עליהם מפני תיקונים יקרים עקב חדירת מים והתפתחות נזקים מורכבים.

בין אם מדובר על קבלן איטום שמבצע את העבודה בצורה עצמאית או כזה המפקח ומנהל עובדים תחתיו, מחובתו של בעל המקצוע הזה לבצע את עבודתו בצורה האיכותית והמקצועית ביותר כדי למנוע נזקים שעשויים להתגלות במבנה כתוצאה מחדירה של מים.

כיצד הופכים להיות קבלני איטום?

בכדי שעבודתו של קבלן האיטום תעשה בצורה המקצועית והטובה ביותר, עליו להיות בעל הידע וההכשרה המתאימה לכך. כמו כל בעל מקצוע אחר בענף הבנייה, גם קבלני איטום צריכים לעבור את ההכשרה המתאימה ולהחזיק בניסיון המתאים כדי לבצע עבודות איטום בשטח. הכשרה כזו ניתן לרכוש באמצעות קורס הכשרת קבלן איטום, שזהו קורס מקצועי ומקיף בתחום האיטום המעניק לתלמידים את הידע והכלים לביצוע עבודות איטום איכותיות.

נוסף לקבלת הכשרה מתאימה בביצוע עבודות איטום של מבנים, קבלן האיטום יידע גם כיצד להתמודד עם כשלים ובעיות שמתגלות במבנים כתוצאה מתהליך איטום לא תקני ומקצועי שנעשה בעבר.

קורס אוטם מוסמך – מה היתרונות של הלימודים?

הצטרפות לקורס איטום מקצועי תעניק לתלמידים את היסודות של עבודות האיטום, וגם את הדרך לביצוע טכניקות איטום שונות בהתאם לסביבה ולשטח העבודה. בנוסף התלמידים יכירו במהלך הקורס את סוגי חומרי האיטום השונים המשמשים לאיטם מבנים, התכונות שיש לכל חומר וצורת היישום הנכונה והמתאימה לכל אחד מהם.

באמצעות קורס איטום המכשיר קבלנים לביצוע עבודות בתחום כל תלמיד שישתתף בקורס יוכל לדעת כיצד לבצע עבודות איטום, איך לבדוק את הסיכונים הקיימים במבנים שיש בהם חשש לחדירת ונזקי מים, וכן שיטות וטכניקות לתיקון בעיות איטום קיימות. בנוסף לביצוע עבודות איכותיות ומקצועיות בתחום האיטום, מסיימי הקורס יוכלו לקבל הכשרה והכרה כקבלני איטום מוסמכים מטעם משרד העבודה, שזהו הגוף הרשמי המנהל ומפקח על תהליך הלימודים של קבלנים המתמחים בענף הבנייה.

מה לומדים בקורס להכשרת קבלן איטום?

כיוון שקבלני בניין אחראים על הקמה, שיפוץ ותחזוקה של מבנים, הם נדרשים להחזיק בהבנה מעמיקה של ענף הבנייה לרבות חוקי בנייה, תקנות בטיחות וחוקים רלוונטיים אחרים. מהסיבה הזו חשוב לקבלני בניין פוטנציאליים להבין את ההיבטים השונים של מקצועם באמצעות לימודים רלוונטיים, כשמעבר בהצלחה של לימודים כאלה מקנה להם הסמכה מתאימה בתחום אותו הם למדו.

לכן במקרה של קבלני איטום, בעלי מקצוע אלו נדרשים לעבור הסמכה רלוונטית לתחום עיסוקם באמצעות קורס הכשרת קבלן איטום. קורס זה מספק את הידע והמיומנויות הדרושים לביצוע משימות של  התקנה ותחזוקה של מערכות איטום במבנים בצורה יעילה. תכני קורס ההכשרה של קבלני איטום יכללו נושאים כמו חומרי איטום, טכניקות התקנה ונהלי בדיקה. התלמידים בקורס ילמדו גם על הדרישות המשפטיות הקשורות לפרויקטים של איטום, כמו גם נוהלי בטיחות בעבודה עם חומרים מסוכנים. בסיום קורס הכשרה זה, המשתתפים צריכים להיות מסוגלים להתקין ולתחזק בביטחון מגוון מערכות איטום במבנים.

מה החשיבות בקורס מקצועי המעניק תעודת הסמכה רשמית?

כמו כל תחום אחר בחיים, רכישת ידע והשכלה מקיפה בנושא מסוים אפשרית בשילוב של לימוד מקצועי וניסיון שצוברים. לכן גם במקרה של קבלנים שמעוניינים לבצע עבודות איטום במבנים עליהם לעבור הסמכה לימודית מתאימה לכך, באמצעות קורס הכשרת קבלן איטום. קורס זה קשור לכל התחום של לימודים מקצועיים בענף הבניין, שאלו הם לימודים העוסקים בנושאי ניהול בנייה, הנדסה, אדריכלות ותחומים רבים אחרים.

באמצעות מעבר של קורס בניין מקצועי המקנה תעודת הסמכה רשמית, המשתתפים בקורס יוכלו לקבל הבנה מקיפה של עקרונות התכנון והבנייה החיוניים להיותם קבלנים מצליחים. בנוסף, הם יכולים גם לצבור ידע בנושאים כמו ניהול פרויקטים, משא ומתן על חוזים ותהליכים עסקיים אחרים. לימודי קבלנות בניין יכולים לפתוח מגוון רחב של הזדמנויות קריירה הן במגזר המגורים והן במגזר המסחרי.

ישראל גרוסמן
ישראל גרוסמן

מהנדס בניין עם ניסיון של יותר מ-20 שנה בענף הבנייה. הוא בעל תואר ראשון בהנדסה אזרחית ותואר שני בניהול פרויקטים. ישראל עבד על מגוון פרויקטים ברחבי הארץ, כולל בניית בניינים, כבישים וגשרים.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
A problem was detected in the following Form. Submitting it could result in errors. Please contact the site administrator.