קורס רישוי עסקים שלב ב

A problem was detected in the following Form. Submitting it could result in errors. Please contact the site administrator.
תוכן עניינים

קורס רישוי עסקים שלב בקורס רישוי עסקים שלב ב הוא המשך לימודי רישוי עסקים לאחר סיום שלב א. הקורס נוגע בתזכורות משלב א, ומכליל בתוכו נושאים נוספים שעיקרם הוא תחום המזון. תוכנית הקורס היא מגוונת ונוגעת בכל הכללים לפתיחת עסקי מזון, כאשר כבר הוכשרתם בשלב א אתם כעת עם המידע המקיף ביותר לרישוי עסקים. 

 

מהי תוכנית הקורס?

תוכנית רישוי עסקים שלב ב כוללת את הנושאים הבאים: פסיקה ברישוי ענף המזון, חקיקה ברישוי ענף המזון, יסודות בטיחות, אחסון, דרישות בתכנון עסקי המזון – תכנון מטבחים, כיורים, חשמל, מערכת מים וכד', איך פועלים מול עסקי מזון שפועלים ללא רישיון, פיקוח על בתי אוכל, סיווגי עסקים העוסקים בתחום המזון, התנהלות מול עסקים שעוסקים במזון חי (כמו סושי), גני אירועים, תכנון מטבח לגני אירועים, ירידי מזון ותכנון מטבחים, קייטרינג, רוכלות מזון ועוד. יש הנחיות מפורטות בחוק בנוגע לאיך לתכנן מבנה שעוסק בתחום המזון, והתפקיד שלנו בקורס הוא להעביר לכם את הידע הזה בצורה ברורה ונגישה.

כיום אנחנו רואים לא מעט עסקים בתחום המזון שנסגרים לאחר שהגיע פיקוח אליהם או שהייתה הרעלת מזון במטבח. התפקיד של מפקחי רישוי עסקים הוא לבדוק האם העסק שלכם מתנהל לפני הנהלים הכתובים בחוק, הנהלים שנותנים דגש על איכות הסביבה, תקנות משטרת ישראל לרישוי עסקים, תקנות שירותי הכבאות לרישוי עסקים ועוד. 

במה ניתן לעבוד לאחר הקורס?

לאחר הקורס אתם מקבלים תעודה המסמיכה אתכם להיות מפקחי מזון. אבל זה לא מסתכם בזה בלבד, לאחר שיש לכם את הידע כדי לפתוח עסקים ברישיון (שלב א ושלב ב), הידע שיש לכם גם יכול לעזור לכם בתור בעלי עסקים. מלבד לכך, רבים בוחרים לעבוד בתור יועצים, בכל תחום יש יועצים לרישוי עסקים. לדוגמא, כאשר בעל עסק רוצה לבנות מטבח עליו לעמוד בכל התקנות הכתובות בחוק. כדי לעמוד בכל התקנות הכתובות בחוק הוא צריך אדם עם ידע בתחום רישוי עסקים, בין אם מדובר על אדם שזה תחום ההתמחות היחיד שלו, ובין אם מדובר על אדם שעוסק בבנייה ורכש את הידע לכך. חלק בוחרים לעבוד בתור יועצים, הם מלווים עסקים בזמן ההקמה כדי להבטיח ולפקח שהם פותחים את העסק לפי החוקים הכתובים בחוק.

 

כמה עולה קורס רישוי עסקים שלב ב?

המחיר של קורס רישוי עסקים שלב ב עשוי להשתנות ממקום למקום. המחיר נע בטווח די זהה, החל מ-2,500 ש"ח ועד 5,000 ש"ח. עם זאת, המחירים עשויים להשתנות בהתאם להיקף הקורס. בדרך כלל מדובר על קורס אונליין, זאת אומרת שהקורס כבר הוקלט מראש ויש לכם בעלי מקצוע שמלווים אתכם לכל שאלה בתהליך. יש גם קורסים שהם אמנם אונליין, אבל בשידור ישיר ככה שניתן לשאול שאלות במהלך הקורס ולחזור על דברים שלא הובנו כראוי. במקומות אחרים הקורסים יכולים להיות פרונטליים, אבל היום אנחנו רואים שיש פחות ביקוש לקורסים פרונטליים בשל אילוצי זמן ונסיעות. 

 

איפה ניתן ללמוד רישוי עסקים?

קורס רישוי עסקים שלב ב הוא קורס שניתן ללמוד בקמפוסים שונים, דרך חברות פרטיות ואפילו במכללות. עם זאת, איך בוחרים את המקום הנכון ביותר עבורכם? כדי לעשות את הבחירה הנכונה אתם צריכים לקחת בחשבון את השיקולים האישיים שלכם ואת תוכנית הקורס. המטרה שלכם היא לקבל את הידע הרחב ביותר, וכמובן לא לוותר על הנוחות שלכם – זאת אומרת שהלוז יהיה גמיש בהתאם לאורח החיים שלכם.
לכן, כאשר אתם בוחרים קורס הנה שלושה דברים שאתם צריכים לקחת בחשבון:

  1. ניסיון – אנחנו רוצים שמי שמעביר לנו את הקורס יהיה אדם בעל ניסיון בתחום רישוי עסקים. ניסיון הוא דבר שצריך להוכיח ואתם יכולים לראות את ההסמכה של בעל המקצוע, וכמו כן פרויקטים שכבר ביצע בעבר.
  2. היקף – ידע זה כוח, ככל שהיקף הקורס יהיה רחב יותר וייגע ביותר נושאים, ככה אתם תוכלו לתת מענה ליותר תחומים. היקף שעות הלמידה של קורס רישוי עסקים שלב ב נע בין 77 שעות ועד 112 שעות, חשוב להסתכל גם בתוכנית הלימודים כדי להבין את היקף השעות. לא חובה לבחור את היקף השעות הרחב ביותר, אלא את התוכנית המעשירה ביותר.
  3. עלויות – כמובן שאנחנו רוצים גם לדאוג לקורס במחיר סביר. כאן אין כמעט חשש מכיוון שרוב הקורסים נמצאים באותו טווח מחיר ולכן, הסתכלו על מוניטין הקורס יותר מאשר עלות הקורס. 

מה השכר של מפקח רישוי עסקים?

אז כמה אתם אמורים להרוויח עם סיום הקורס? השכר של מפקח רישוי עסקים משתנה בהתאם לניסיון שלו, בתור התחלה הוא יוכל להרוויח כ-8,500 ש"ח עבור משרה מלאה. מפקח רישוי עסקים שעובד בתפקידים ניהוליים יוכל להרוויח החל מ-15,000 ש"ח. כפי שציינו, ניתן לעבוד גם בתור פרילנסר כנותן שירות ליווי לעסקים או שאפשר ללמוד את המקצוע בשביל להרחיב את הידע שלכם בתחום בו אתם כבר עובדים. 

ישראל גרוסמן
ישראל גרוסמן

מהנדס בניין עם ניסיון של יותר מ-20 שנה בענף הבנייה. הוא בעל תואר ראשון בהנדסה אזרחית ותואר שני בניהול פרויקטים. ישראל עבד על מגוון פרויקטים ברחבי הארץ, כולל בניית בניינים, כבישים וגשרים.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
A problem was detected in the following Form. Submitting it could result in errors. Please contact the site administrator.