קורס מאתר נזילות מים ונזקי צנרת

A problem was detected in the following Form. Submitting it could result in errors. Please contact the site administrator.
תוכן עניינים

קורס מאתר נזילות מים ונזקי צנרתקורס מאתר נזילות מים ונזקי צנרת הוא קורס בו אנחנו לומדים על תחום האינסטלציה בדגש על איתור נזילות וזיהוי נזקי צנרת. תחום איתור הנזילות הפך למבוקש מאוד בשנים האחרונות, בעבר לא היה נדרש סוג זה של מקצוע מכיוון שאיתור הנזילות היה מתבצע על ידי הריסת קיר. כיום יש אלטרנטיבות שונות אותן צריך ללמוד כמו איתור נזילות באמצעות מצלמה תרמית, חיישן גז ועוד. לפניכם כל המידע על קורס מאתר נזילות מים ונזקי צנרת.

 

מהו קורס מאתר נזילות מים ונזקי צנרת?

אחת התקלות הנפוצות ביותר בתחום האינסטלציה היא תקלה בצנרת. בגלל זה אנחנו רואים שרוב הקורסים שמים את הדגש העיקרי סביב הנושא. מנגד, התהליך הקריטי הוא לאו דווקא תיקון הצנרת אלא איתור הנזילה. איתור הנזילה יכולה להתבצע במספר דרכים עליהן נרחיב בהמשך, אינסטלטור צריך לזהות היכן נמצאת התקלה בצנרת ואיך לפעול בהתאם לממצאים. קורס מאתר נזילות מים ונזקי צנרת שם דגש על הדברים הבאים: צנרת הולכה, מרזבים, תיקון ללא הרס, ביוב, איתור נזילות במצלמה תרמית, תפעול ציוד, שיטות לאיתור נזילות מורכבות, שיקום צנרת ללא הרס, שיטות לתיקון פנים על ידי מצלמות, שיטת השרוול אפוקסי, פתרונות לחדירת שורשים ועוד.

המטרה של הקורס היא לא רק להעשיר את הידע המקצועי, אלא גם לתת מענה לכל עניין הבטיחות. תחום האינסטלציה יכול להיות מאוד מורכב והוא דורש ידע רחב, אבל יש ללמוד גם את מערכות האינסטלציה השונות, הן פרטיות והן ציבוריות, מהם תקני הבטיחות ואיזה ציוד משמש לאיזו תקלה. הלימודים משולבים בלימודים מעשיים ולימודים תיאורטיים.

האם יש ביקוש למקצוע? 

כיום כולם בוחרים לעבוד בעבודות משרדיות, כולם לומדים תכנות, הייטק ומקצועות שאינם עבודות כפיים. עקב כך, נוצר ביקוש גדול לתחומים כמו שרברבות. היום אנחנו משלבים בין התחום שקשור בעבודות כפיים ובין טכנולוגיה מתקדמת הכולל אמצעי זיהוי משודרגים. הביקוש למומחי אינסטלציה עדיין קיים, והוא גבוה מאי פעם. דווקא הסיבה לכך שרבים בוחרים ללכת להייטק גורמת אמנם להיצע להיות נמוך יותר, אבל הביקוש גדל ובכך גם השכר של אותם עובדים. תחום האינסטלציה הוא תחום שלעד יישאר, הוא מקצוע שהיה בעבר ועדיין הביקוש אליו נמצא. לכל מבנה יש מערכת ניקוז, ולכל מבנה יש תקלות חוזרות שצריך לפתור אותן. 

קראו עוד: בוחן נזקי מים צנרת במבנים ותשתיות

מהן הדרכים לאתר נזילות?

יש מגוון דרכים באמצעותן נוכל לאתר נזילות בצנרת ולבדוק גם בדיוק היכן נמצא הנזק בצנרת. קורס מאתר נזילות מים ונזקי צנרת עובר איתנו על כך אחת מהדרכים, וכיצד להתאים את הבדיקה ביחס לסיטואציה הנוכחית:

  • מצלמה תרמית – השיטה הנפוצה ביותר היום לאיתור נזילות היא באמצעות מצלמה תרמית. חשוב לדעת איך לעבוד עם מצלמה תרמית. המצלמה התרמית משקפת לנו הבדלי טמפרטורה מעבר לקיר, היא עובדת על מרחק מסוים בדרך כלל כעד שלושה מטרים כך שאם מדובר על תקלה במערכת הביוב סביר להניח שלא נוכל להשתמש בטכניקה הזאת. לצורך הבדיקה יש לחמם את מערכת המים כולה וכאשר פותחים את מערכת המים אם קיימת נזילה היא תצא ובכך ייווצר הבדל טמפרטורה.
  • חיישן גז – באמצעות חיישן גז ניתן לאתר נזילות יותר עמוקות. הטכניקה הזאת מתבססת על יציאה של גז חנקן לצנרת אשר כבר רוקנה ממים. החיישן עובר לאורך הצנרת, ובמקום בו יש סדק או ליקוי כלשהו בצנרת הגז דולף ומזהה אותו. היתרון של חיישן גז לעומת מצלמה תרמית הוא שבאמצעות חיישן גז אפשר להגיע לעומק של עד 12 מטר. קורס מאתר נזילות מים ונזקי צנרת מלמד אותנו גם מה לעשות במקרה בו יש משטח בטון על גבי הצנרת (יש חסימה של הגז ויקשה על תהליך האיתור) וכמו כן, איך להשתמש בחיישן גז בצורה נכונה.
  • מכשיר אקוסטי – שיטה פחות פופולרית לזיהוי נזילות היא באמצעות מכשיר אקוסטי. באמצעות מכשיר אקוסטי אנחנו יכולים לזהות דליפה של מים מהצנרת עקב נזק כזה או אחר על ידי איתור גלי קול. אם מדובר על נזילה מינימלית, המכשיר לא באמת יעשה את העבודה כמו שצריך. מכשיר אקוסטי מיועד לנזילות שכבר נמצאות בשלב מתקדם  ולא ניתן מענה עד כה.

מהו משך זמן הקורס?

קורס מאתר נזילות מים ונזקי צנרת יכול להיות לפי שלבים, משמע יש קורס שלב 1 וקורס שלב 2. כמו כן, ניתן גם לבצע קורס אחד כללי שנוגע בכל השלבים של איתור נזילות מים. כחלק מהקורס אנחנו נעבור בצורה ברורה ומקיפה על תחום האינפרא האדום. הקורס נותן לכם את ההסמכה לאתר נזילות (סוקר תרמי) כל עוד עברתם את הדרישות של המבחן המסכם. סך הכל, הקורס מתאים לכל מי שיש לו 12 שנות לימוד ומשך זמן הקורס משתנה בהתאם לנוחות שלכם. בדרך כלל הקורס ינוע על כמה שבועות בודדים (קורס אינטנסיבי) ועד כמה חודשים בודדים בפריסה יותר רחבה של הקורס. 

קראו עוד: קורס בוחן נזקי מים

ישראל גרוסמן
ישראל גרוסמן

מהנדס בניין עם ניסיון של יותר מ-20 שנה בענף הבנייה. הוא בעל תואר ראשון בהנדסה אזרחית ותואר שני בניהול פרויקטים. ישראל עבד על מגוון פרויקטים ברחבי הארץ, כולל בניית בניינים, כבישים וגשרים.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
A problem was detected in the following Form. Submitting it could result in errors. Please contact the site administrator.