קורס רישוי עסקים שלב א

A problem was detected in the following Form. Submitting it could result in errors. Please contact the site administrator.
תוכן עניינים

קורס רישוי עסקים שלב אקורס רישוי עסקים מחולק לשני שלבים, שלב א' ושלב ב'. בכל אחד מהקורסים נוגעים בתחום העיקרי של רישוי עסקים, ההבדל הוא שבקורס רישוי עסקים שלב ב' לומדים על עסקי המזון שמהווים כמעט כמחצית מהעסקים בעלי הרישיון בארץ. קורס רישוי עסקים נועד לבעלי עסקים שרוצים להכיר את החוק בצורה ברורה ולהתנהל בצורה חכמה מול גורמי הרישיון, ומלבד לכך למי שרוצה לעבוד בתור מפקח רישוי עסקים עם אפשרויות קידום עתידיות. 

 

קורס רישוי עסקים שלב א – מה לומדים?

קורס רישוי עסקים שלב א נוגע בתחומים הבאים: חוק רישוי עסקים, צו רישוי עסקים, רפורמה חדשה (החל משנת 2019), אכיפה, נותני אישור, ממשקי חוץ, ידע משפטי בתחום רישוי עסקים, פיקוח, ידע בתחום הכבאות, משטרה ועוד. המטרה של הקורס היא להכשיר עובדים חדשים למשק אשר יוכלו לדעת איך לאכוף עסקים שעובדים ללא רישיון, ומצד שני לתת כלים לבעלי עסקים. תחום רישוי עסקים הוא מורכב, הוא כולל לא מעט תנאים ובעל עסק צריך להבין היטב מה לעשות כדי לקבל את האישור המיוחל, ובסופו של דבר לשמור עליו. 

אכיפת עסקים שעובדים ללא רישיון מתרחשת כל הזמן במטרה לשמור על הציבור ובנוסף, על בעלי עסקים אחרים. תהליך הוצאת רישיון לעסק יכול לארוך כמעט שנה, אך כאשר יש לכם את הידע הנדרש אפשר לצמצם את זמני הוצאת הרישיון. אחד הנושאים המרכזיים שנלמד במהלך הקורס הוא תיקון 34 לחוק רישוי עסקים. המטרה של התיקון שנחקק בשנת 2019 והועלה להצבעה בשנת 2018 נוגע לשמירת הציבור מפני נזקים בטיחותיים, סביבתיים, בריאותיים ועוד. הרפורמה נוגעת במסלולים מותאמים לקביעת רישוי לעסקים (מסלול קצר, בינוני וכו'), קיצור משך זמן הטיפול בבקשה לרישיון, פתיחת עסקים על סמך תצהיר, הארכה של תוקף הרישיון ועוד.

 

קורס רישוי עסקים שלב א – עבודה

לאחר שהכרנו את הנושאים הנלמדים בקורס, איך זה מתרגם לעבודה ממשית? כדי לעבוד בתחום רישוי עסקים אתם צריכים לבחור בין המקצועות השונים. ניתן ללמוד את הקורס בשביל העשרת ידע לבעלי עסקים, ניתן ללמוד את הקורס כדי לעבוד בתור מפקח רישוי עסקים וכמו כן, רבים בוחרים לעבוד בתור יועצים. זאת אומרת, אותם אנשים מלווים בעלי עסקים שמעוניינים לפתוח עסק. הם מנהלים להם את התיק, הם בוחנים את העסק עצמו וכמו כן, נותנים ייעוץ לפני הקמת העסק. 

 

כדי לקבל רישיון עסק, כל בעל עסק צריך לפתוח את העסק שלו בהתאם לנהלים הכתובים בחוק, בין אם מדובר על עסקי מזון שם נדרשים למערכת כיבוי אש, שני כיורים, מקררים ייעודיים לירקות, מקררים לאוכל מוכן, אחסנה ועוד. ללא בנייה נכונה של המבנה לא תוכלו לקבל את הרישיון המיוחל. חשוב להדגיש שכדי לתת מענה לעסקי המזון יש ללמוד לא רק את קורס רישוי עסקים שלב א, אלא גם את קורס ההמשך. 

 

מה השכר של מפקח רישוי עסקים?

השכר אותו מקבל מפקח רישוי עסקים ללא ניסיון נע בין 8,500 ש"ח ועד 10,000 ש"ח עבור משרה מלאה. עם זאת, מפקח רישוי עסקים עם ניסיון שצבר ועובד בתפקידים ניהוליים יכול להרוויח גם עד 22,000 ש"ח. מעבר לכך, כאשר אתם עובדים בתור יועצים לעסקים שרוצים לפתוח אתם עובדים בתור פרילנסרים וכאן גובה השכר תלוי בכם, בהספק שלכם ובשירות אותו אתם נותנים. השכר עבור ייעוץ שעתי יכול לנוע בין 250 ש"ח ועד 400 ש"ח, ליווי של עסקים יכול להיות שווה ערך לכמה אלפי שקלים. 

מה המחיר של הקורס?

המחיר של קורס רישוי עסקים שלב א נע בין 2,500 ש"ח ועד 5,000 ש"ח בהתאם להיקף הקורס ובהתאם למשך זמן הקורס. חשוב להדגיש שיש הרבה קורסים שהם קורסים אונליין, זאת אומרת שהקורס כבר מוכן מראש ואתם צריכים לעבור מבחן הכשרה בסוף הקורס. קורס רישוי עסקים שלב א לעיתים גם כולל שלבים מעשיים, אך לא תמיד יש חובה בכך. משך זמן הקורס נע בין 77 שעות ועד 112 שעות, כדי לסיים את הקורס בהצלחה עליכם להיות נוכחים בזמן המינימלי הנדרש בהתאם לתקנות הקורס. 

 

מי יכול להתקבל לקורס?

קורס רישוי עסקים שלב א פתוח בפני כולם, בין אם מדובר על בעלי עסקים ובין אם מדובר על אנשים שאין להם קשר לתחום. לכל קורס יש את הדרישות שלו, חלק מהקורסים דורשים בגרות מלאה, ואילו אחרים מסתפקים ב-10 שנות לימוד. תנאי הקבלה לא מורידים מהערך של הקורס, כדי לבחור את הקורס הטוב ביותר עליכם לבדוק מה כל קורס מציע, מה העלות של הקורס והיקף השעות. ככל שהידע שלכם יהיה רחב יותר בתחום רישוי עסקים תוכלו להתעסק ביותר תחומים שקשורים במקצוע, בין אם מדובר על עצמאי ובין אם מדובר על שכיר.

 

ישראל גרוסמן
ישראל גרוסמן

מהנדס בניין עם ניסיון של יותר מ-20 שנה בענף הבנייה. הוא בעל תואר ראשון בהנדסה אזרחית ותואר שני בניהול פרויקטים. ישראל עבד על מגוון פרויקטים ברחבי הארץ, כולל בניית בניינים, כבישים וגשרים.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
A problem was detected in the following Form. Submitting it could result in errors. Please contact the site administrator.